در نشست مدیران طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با رئیس جهاد کشاورزی خوزستان عنوان شد:

هم‌افزایی ظرفیت‌های جهاددانشگاهی و جهادکشاورزی خوزستان برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

مدیران اجرایی طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در خوزستان با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان دیدار و در خصوص زمینه‌های همکاری مشترک گفت‌وگو کردند.
هم‌افزایی ظرفیت‌های جهاددانشگاهی و جهادکشاورزی خوزستان برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، دکتر سید علیرضا علوی مدیر طرح، در این نشست ضمن بیان ظرفیت‌های مختلف سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در حوزه اشتغال و کارآفرینی عنوان کرد: اجرای طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار یکی از فعالیت‌های مهم اجرایی در حوزه اشتغال سازمان جهاد دانشگاهی است که در این طرح کارفرما معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، ناظر طرح معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجری سازمان جهاددانشگاهی است.

علوی تصریح کرد: در این طرح به دنبال ایجاد زمینه اشتغال برای زنان سرپرست خانوار هستیم و با اجرای این طرح ملی می‌توانیم برخی از مشکلات این قشر را هموار کرده و این مهم جزو وظایف اجتماعی ما است.

همچنین در این نشست، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان به موفقیت‌های این سازمان در کشت کلزا و دارا بودن مقام اول در سطح کشور اشاره کرد و با بیان ظرفیت‌ها و امکانات این سازمان در شهرستان‌ها، دهستان‌ها و روستاهای استان نسبت به همکاری در جهت شناسایی زنان سرپرست و پیشران‌ها در طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اعلام آمادگی کرد.

چنگلوایی افزود: دانش، تجربه و تولید سه نکته مهم در اجرا و باور و اعتقاد دو اصل مهم در پیشبرد طرح‌ها هستند. ما این طرح را مانند طرح خودمان می‌دانیم و با جدیت در آن ورود خواهیم کرد. جهاد کشاورزی تجربه اجرای طرح‌های مختلف در سطح استان را دارد و از این تجربیات برای همکاری در اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استفاده خواهد کرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان ادامه داد: شرایط تشریح طرح در شورای تحقیق، آموزش و ترویج سازمان جهاد کشاورزی را برای مدیران اجرایی طرح فراهم خواهیم کرد. توجه به برنامه‌ریزی و زمان‌بندی در اجرای این طرح تأثیر بسزایی دارد؛ همچنین علاوه بر تجربه افراد در تولید، اتصال به بازار حائز اهمیت است.

همچنین در این نشست، دکتر قدرت‌اله شاکری‌نژاد مدیر اجرایی طرح با اشاره به تلاش جهاد دانشگاهی خوزستان در توانمندسازی اقتصادی ۴۲۰ نفر از زنان سرپرست خانوار، خواستار معرفی پیشران‌های موفق و توانمند در حوزه کشاورزی متناسب با مشاغل خانگی توسط سازمان جهادکشاورزی شد و گفت: افراد فعال در حوزه مشاغل خانگی به دو صورت مستقل و وابسته فعالیت می‌کنند. افراد مستقل محصول خود را تولید و به فروش می‌رسانند و افراد وابسته محصولات خود را از طریق پیشران‌هایی که بازار را به‌خوبی می‌شناسند، برای فروش عرضه می‌کنند؛ آنچه در این طرح بسیار اهمیت دارد، افزایش فروش در بازار است که با حضور پیشران‌ها قابل دستیابی است.

همچنین دکتر کرد معاون ترویج سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در این نشست عنوان کرد: تعدادی از بهره‌برداران استان، زنان هستند و برخی از این افراد در کار خود موفق بوده و توانسته‌اند برای اعضای خانواده خود ایجاد شغل کرده و وارد فضای صادرات نیز شوند.

وی خاطرنشان کرد: امکان برگزاری تورهای آموزشی برای زنان سرپرست خانوار توسط این افراد توانمند وجود دارد.

در این نشست سیدرضا علوی مدیر کمیته اجرایی طرح، نیز ضمن تشریح کامل آن گفت: شبکه‌سازی برای فروش، اتصال به بازار جهانی، برندسازی، استانداردسازی، و کمک به تأمین مواد اولیه و ایجاد بانک‌های اطلاعاتی از موارد مهمی است که این طرح به آن نگاه ویژه‌ای دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، این نشست با حضور دکتر سیدعلیرضا علوی، دکتر قدرت‌اله شاکری‌نژاد، سیدرضا علوی و شیما تقی‌نژاد مجریان طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان خوزستان و کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، دکتر علی کرد معاون ترویج و دکتر ژاله کریمی‌نژاد مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان برگزار شد.


نظر شما :