معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در گردهمایی این معاونت تشریح کرد:

بازآفرینی در حوزه‌ی پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی با استفاده از فرصت‌های فراوان پیش رو/ جزییات بیشتر درباره‌ی ۳۱ طرح فناورانه

دکتر پورعابدی گفت: دیدار پژوهشگران نسل انقلاب جهاددانشگاهی با رهبر معظم انقلاب، اعتماد بدنه‌ی اجرایی کشور به این نهاد، اعتبار ۱۵ میلیون یورویی برای ۳۱ طرح فناورانه در بودجه‌ی سال ۹۸ و تکرار آن در سال ۹۹، بلوغ سازمانی و فرصت تحریم، از جمله فرصت‌های پیش روی جهاددانشگاهی در ادامه‌ی راه خود می‌باشد.
بازآفرینی در حوزه‌ی پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی با استفاده از فرصت‌های فراوان پیش رو/ جزییات بیشتر درباره‌ی ۳۱ طرح فناورانه

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، دکتر محمدرضا پورعابدی در پنجاهمین گردهمایی معاونان پژوهشی جهاددانشگاهی سراسر کشور که ۱۸ دی‌ماه به میزبانی سازمان جهاددانشگاهی استان در اهواز برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در سال‌های گذشته، اظهار کرد: در سال ۷۳، سخنان همه‌ی مسوولان وقت در جلسات استانداری خوزستان این بود که استان خوزستان محروم است، اما با توجه به تمدن چند هزار ساله‌ی استان، تولید ۲۰ درصد انرژی، دارا بودن یک‌سوم آب‌های جاری کشور و وجود بزرگ‌ترین جلگه‌ی کشور در خوزستان، محرومیت برای ما قابل قبول نبود.

وی افزود: ما در جهاددانشگاهی تلاش کردیم که تفکر محروم بودن را بشکنیم و نشان دهیم که جایگاه استان خوزستان بیش از این است و خوشبختانه جهاددانشگاهی خوزستان میان مجموعه‌های این نهاد در کشور، رتبه‌ی خوبی دارد. اولین خبرگزاری منطقه‌ای، اولین پژوهشکده استانی و اولین موسسه مستقل آموزش عالی جهاددانشگاهی، در استان خوزستان شکل گرفت.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گفت: تراز بسیاری از جهادهای دانشگاهی در استان‌های سراسر کشور از تراز توسعه‌ی آن استان‌ها بالاتر است که این موضوع، نشان‌دهنده‌ی نگاه و تفکر جهادی است.

دکتر پورعابدی گفت: اگر هرکدام از ما در مسوولیتی که داریم یک «سلیمانی» باشیم، بهترین انتقام را از دشمن می‌گیریم.

وی در تشریح جزییات ۳۱ طرح فناورانه‌ی جهاددانشگاهی، گفت: ۳۱ طرح فناورانه شامل ۹ طرح کشاورزی، ۶ طرح پزشکی و ۱۶ طرح فنی ـ مهندسی و علوم پایه می‌شود و ۱۹ واحد سازمانی جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح در این زمینه فعالیت می‌کنند.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی ادامه داد: نوع شناسی طرح‌های پذیرفته‌شده، دستیابی به نتایج و خروجی‌های مشخص (فناوری ـ محصول) و تجاری‌سازی، توسعه‌ی محصول و بازار از جمله مهم‌ترین نکات رعایت‌شده در خصوص این ۳۱ طرح فناورانه است.

دکتر پورعابدی با اشاره به آینده و چالش‌های پیش روی معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاه، بیان کرد: بازآفرینی در حوزه‌ی پژوهش و فناوری را در چهار زمینه‌ی چالشی شامل منابع انسانی و حفظ و نگهداشت استعدادها، مسایل مالی و نظام بودجه‌ریزی، انتخاب زمینه‌ی کاری مناسب و مدل آن و انتخاب ساختار پویا در شرایط درون سازمانی و برون سازمانی آن، به جد دنبال می‌کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: دیدار پژوهشگران نسل انقلاب جهاددانشگاهی با رهبر معظم انقلاب، اعتماد بدنه‌ی اجرایی کشور به این نهاد، اعتبار ۱۵ میلیون یورویی برای ۳۱ طرح فناورانه در بودجه‌ی سال ۹۸ و تکرار آن در سال ۹۹، بلوغ سازمانی و فرصت تحریم، از جمله فرصت‌های پیش روی جهاددانشگاهی در ادامه‌ی راه خود می‌باشد.


نظر شما :