شاهد تحقق برنامه های جهاد دانشگاهی در حوزه های پزشکی و صنعتی هستیم

شاهد تحقق برنامه های جهاد دانشگاهی در حوزه های پزشکی و صنعتی هستیم

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خوزستان گفت: خوشبختانه سازمان جهاد دانشگاهی بیشترین فعالیت را در زمینه مهارت‌آموزی مورد نیاز جامعه دارد و روز به روز شاهد تحقق برنامه‌های بسیار خوب این سازمان در حوزه پزشکی، صنعتی و تامین نیازهای داخلی کشور هستیم.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، عبدالنبی سواعدی ضمن تبریک چهلمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: خوشبختانه سازمان جهاد دانشگاهی بیشترین فعالیت را در مهارت آموزی دارد؛ مهارت‌آموزی‌ای که مورد نیاز جامعه است. جهاد دانشگاهی با ورود به بازار کار، این مهارت آموزی را به روز کرده و روز به روز شاهد تحقق برنامه‌های بسیار خوب این سازمان در حوزه پزشکی، صنعتی و تامین نیازهای داخلی کشور هستیم. 

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آکادمیک توسط جهاد دانشگاهی، گفت: عموما همه آموزش‌هایی که در جهاد دانشگاهی ارائه می‌شوند، مهارتی و در قالب آموزش‌های رسمی ارائه می‌شوند. در کنار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رسمی، مشارکت خوبی با سازمان‌های دیگر به ویژه اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای دارد.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خوزستان ادامه داد: ما هم‌افزایی و مشارکت بسیار خوبی با جهاد دانشگاهی خوزستان داریم و از ظرفیت‌های این سازمان برای توسعه منابع انسانی استفاده می‌شود. ما یک برنامه بلندمدت در قالب یک تفاهم‌نامه با جهاد دانشگاهی داریم. بخشی از فضاهای کارگاهی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان که امکان تبدیل آن‌ها به مکانی برای آموزش و تولید وجود دارد، با استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی در حال فعال شدن هستند.

سواعدی با بیان اینکه در حوزه آموزش‌های مهارتی الکترونیکی نیز برنامه‌ای داریم تا بتوانیم همراه با جهاد دانشگاهی کارهای خوبی انجام دهیم، عنوان کرد: طرحی را در حوزه تغییر در روش‌های مهارت آموزی تدوین کردیم. این طرح "مهارت آموزی محصول محور" است که بر اساس آن ساختار مهارت آموزی را طراحی کردیم تا بتوانیم براساس نیاز به تولید یک محصول، مهارت‌های مورد نیاز را آموزش دهیم، در واقع مهارت آموزی هدفمند و نتیجه‌گرا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خوزستان بیان کرد: تحقق این طرح تنها با مشارکت یکی از شرکای ما از جمله جهاد دانشگاهی امکان‌پذیر است که به عنوان پایلوت ابتدا در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر انجام شد. در این طرح آموزش‌های مهارتی مبتنی بر تکمیل نارسایی‌ها خواهد بود؛ به عنوان مثال گروهی که قصد تولید یک محصول را دارد، ابتدا ارزیابی می‌شود و در صورت تشخیص نواقص مهارتی در گروه‌ها، آموزش‌های مهارتی توسط مربیان با تجربه ارائه می‌شود تا محصول مورد نیاز تولید شود. پس از تولید محصول نیز گروه‌های دیگری برای فروش و بازاریابی آموزش می‌بینند.

وی در پایان گفت: جهاد دانشگاهی خوزستان نیز در این زمینه ظریفت بسیار خوبی دارد که در حال استفاده از این ظرفیت هستیم. در کنار آن دانشگاه‌ها نیز ظرفیت بسیار خوبی دارند، به عنوان مثال در دانشگاه صنعتی بهبهان طرح شغل محور را اجرا کردیم. در این طرح، مهارت آموزی دانشجویان بر اساس نیازهای بازار انجام می‌شود در نتیجه دانشجویی که از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شود دارای مهارت است و با بازاریابی نیز آشنا است. این طرح "طرح جامع کارآفرینی و اشتغال‌پذیری دانشجویان" است. 

کلید واژه ها: حوزه فعالیت جهاددانشگاهی حوزه صنعتی حوزه پزشکی


نظر شما :