معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی خوزستان عنوان کرد

ورود جهاد دانشگاهی خوزستان به مرحله جدید تولید فناوری

۰۸ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۶ کد : ۳۹۸۶۶ پژوهش و فناوری
معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی خوزستان در تعامل با صنایع استان وارد مرحله جدیدی از تولید فناوری شده است، گفت: ورود به صنعت در سال‌های گذشته بسیار دشوار بود و عموما اطلاعات فنی قطعات به سادگی در اختیار پژوهشگران قرار نمی‌گرفت یا کالای تولید شده به سختی و با نگاه منفی ارزیابی می‌شد اما در سال‌های اخیر این روند بهبود پیدا کرده است.
ورود جهاد دانشگاهی خوزستان به مرحله جدید تولید فناوری

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، محمدمهدی آقاکوچک اظهار کرد: در سال‌های اخیر با توجه به نیاز کشور به تولید کالاهای اساسی مورد نیاز صنعت نفت و با توجه به تجربه جهاد دانشگاهی استان خوزستان در تولید موفقیت‌آمیز مته‌های حفاری، تلاش این نهاد در زمینه تولید دانش فنی سایر قطعات مورد نیاز صنعت، شتاب بیشتری گرفته است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی خوزستان در تعامل با صنایع استان وارد مرحله جدیدی از تولید فناوری شده است، افزود: تولید انواع فیلترهای هوا، روغن و گازوئیل و همچنین مواد ضدخوردگی، از جمله فعالیت‌های پژوهشی کاربردی جهاد دانشگاهی است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان ادامه داد: ورود به صنعت در سال‌های گذشته بسیار دشوار بود و عموما اطلاعات فنی قطعات به سادگی در اختیار پژوهشگران قرار نمی‌گرفت یا کالای تولید شده به سختی و با نگاه منفی ارزیابی می‌شد اما در سال‌های اخیر این روند بهبود پیدا کرده است. در حال حاضر تعامل بسیار خوبی میان جهاد دانشگاهی و صنایع استان خوزستان شکل گرفته است و مدیران و کارشناسان فنی صنایع با اعتماد به پژوهشگران جهاد دانشگاهی، به توسعه صنایع استان کمک می‌کنند.

وی با اشاره به همکاری سازمان جهاد دانشگاهی با صنایع استان خوزستان گفت: در این راستا همکاری‌های گسترده پژوهشی با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت فولاد خوزستان و بسیاری از صنایع دیگر استان خوزستان شکل گرفته است.

آقاکوچک افزود: پژوهشگران جهاد دانشگاهی با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌های درمان ناباروری، تلاش می‌کنند به همکاران خود در درمان زوج‌های نابارور کمک کنند. در این راستا ایجاد گروه پژوهشی "بیولوژی تولید مثل" از برنامه‌های سال جاری معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی است.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی خوزستان نمایشگاه پژوهش


نظر شما :