استاندار خوزستان:

جهاددانشگاهی نشانگر وجود ظرفیت‌ها در کشور است

۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۰:۲۰ کد : ۴۱۴۲۶ اخبار برگزیده اخبار عمومی سازمان پژوهش و فناوری
استاندار خوزستان از دستاوردهای مجموعه جهاددانشگاهی در عرصه های مختلف فناوری، پزشکی، صنعتی و... تمجید کرد و گفت: کسب دانش تولید دو نوع مته حفاری پیشرفته و ساخت آن ها توسط جهاد دانشگاهی نشانگر پیشرفت قابل توجه در علوم مختلف در کشور است که امروز نیز شاهد رونمایی این دو نوع مته حفاری بودیم.
جهاددانشگاهی نشانگر وجود ظرفیت‌ها در کشور است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، دکتر صادق خلیلیان در نشست با دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی که امروز، 20 بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نشان دهنده ظرفیت هایی است که در کشور وجود دارد و باید از این ظرفیت ها به بهترین شکل بهره مند شویم.

وی افزود: اگر به ظرفیت ها اجازه رشد و شکوفایی دهیم، این ظرفیت ها می توانند ما را به قله های پیشرفت و توسعه برساند.

استاندار خوزستان با اشاره به ساخت مته های حفاری توسط جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: کسب دانش تولید دو نوع مته حفاری پیشرفته و ساخت آن ها توسط جهاد دانشگاهی نشانگر پیشرفت قابل توجه در علوم مختلف در کشور است که امروز نیز شاهد رونمایی این دو نوع مته حفاری بودیم.

خلیلیان ضمن تمجید از دستاوردهای جهاد دانشگاهی در عرصه های مختلف فناوری، پزشکی، صنعتی و...، عنوان کرد: ورود جهاد دانشگاهی به این نوع فناوری هایی که در سطح دنیا از جمله فناوری های سطح بالا است، بیانگر توانمندی این مجموعه است.

وی ادامه داد: اینکه جهاد دانشگاهی در بخش صنعت توانسته از مرحله آزمایشگاهی فراتر برود و تولیدات خود را به مرحله صنعتی شدن برساند باعث رشد و توسعه صنعت کشور خواهد شد.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی با انتقاد از واردات بذر افزود: یکی از نقاط ضعف در کشاورزی کشور این است که واردات بذر داریم و اگر بتوانیم فناوری های تولید بذر را در داخل تولید و توسعه دهیم قطعا شرایط بسیار مطلوبی را در حوزه کشاورزی کشور خواهیم داشت.

خلیلیان ادامه داد: راه اینکه بتوانیم غذای جامعه را تامین و قیمت ها را کنترل کنیم این است که باید به عرصه فناوری های اصلاح نژادی ورود کنیم.

وی گفت: یک جامعه را نمی توان با روش های سنتی اداره کرد و باید فناوری را وارد بخش تولید کنیم و در تولید جهش ایجاد کنیم. در این زمینه جهاد دانشگاهی به خوبی ورود کرده و پیوند بسیار خوبی میان دانشگاه و جامعه ایجاد کرده است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: جهاد دانشگاهی فضایی در کشور به وجود آورده که باعث ایجاد خودباوری شده است که ما می توانیم. این مجموعه یکی از رسالت هایی که داشته این بوده است که نشان دهد ما می توانیم و این مساله را در جامعه تبیین کرده است.

در این نشست دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی ضمن ارائه دستاوردهای جهاد دانشگاهی به ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات، تولیدات و دستاوردهای این مجموعه در حوزه های مختلف پرداخت.

وی ضمن اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی برای کمک به استان خوزستان در عرصه های مختلف گفت: مجموعه توانمندی های جهاد دانشگاهی در اختیار خوزستان و توسعه استان است و آمادگی داریم در حوزه های مختلف به استان خوزستان کمک کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی و درمان ناباروری سرآمد کشور است و توانمندی های بسیار خوبی در این حوزه دارد. همچنین در تولید علم و فناوری عملکرد بسیار مطلوبی در کشور داشته و یکی از مجموعه های بسیار موفق کشور است.

طیبی ادامه داد: ۵۰ درصد از سیکل درمان ناباروری کشور توسط مجموعه جهاد دانشگاهی انجام می شود و عملکرد مجموعه جهاد دانشگاهی در این حوزه بسیار مطلوب بوده است.

وی در این نشست دیگر دستاوردها و فعالیت های جهاد در عرصه های مختلف صنعتی، کشاورزی، آموزش، فرهنگی و... را برای استاندار خوزستان تشریح کرد.

در این دیدار دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی و دکتر سیدعلیرضا علوی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان حضور داشتند.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی استاندار خوزستان حمیدرضا طیبی


نظر شما :