رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان:

دانشجوی موفق کسی است که در زندگی "مساله‌محور" باشد

۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۶ کد : ۴۳۰۶۷ اخبار برگزیده آموزشی
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با تاکید بر لزوم مساله‌محور زندگی کردن به جای مشکل‌محور زندگی کردن گفت: با موضوعاتی مواجه هستیم که اگر بهنگام آن‌ها را حل کنیم، مسائل زندگی ما هستند اما اگر بهنگام آن‌ها را حل نکنیم تبدیل به مشکل می‌شوند.
دانشجوی موفق کسی است که در زندگی "مساله‌محور" باشد

دکتر سیدعلیرضا علوی در مراسم خوشامدگویی به دانشجویان به مناسبت بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها که در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که بعد از حدود دو سال، فرصتی به وجود آمد که در جمع دانشجویان قرار بگیریم؛ در این روزهای اخیر، شور و شوقی در دانشگاه به وجود آمده است.

وی افزود: در پایان سال گذشته، اتفاق تلخی برای دانشگاهیان رخ داد و آن هم از دست دادن حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی، رئیس فقید دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان بود؛ ایشان پدر معنوی دانشگاهیان بود و امیدواریم در قبال بزرگانی چون ایشان بتوانیم وظیفه خود را انجام دهیم.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: اگر مقالات و نوشته‌های بزرگان عرصه آموزش عالی را بخوانیم می‌بینیم که گفته‌اند دانشجوی موفق کسی است که بعد از دوره کارشناسی به سه مهارت مهم دست پیدا کند؛ اولین مهارت، مساله‌محور زندگی کردن به جای مشکل‌محور زندگی کردن است، به این معنا که با موضوعاتی مواجه هستیم که اگر بهنگام آن‌ها را حل کنیم، مسائل زندگی ما هستند اما اگر بهنگام آن‌ها را حل نکنیم تبدیل به مشکل می‌شوند. دانشجوی موفق کسی است که در زندگی، مساله‌محور باشد. 

وی افزود: انسان در طول زندگی با سه تصمیم مهم شامل انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب شغل و انتخاب همسر روبه‌رو است که اگر بهنگام و درست تصمیم‌گیری شوند، موفق می‌شویم و اگر نابهنگام و غلط باشند مسیر زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

علوی گفت: موضوع دوم توجه به این عبارت است که "رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود"؛ به این معنا که تلاش کنیم برخی عادت‌ها را به وجود بیاوریم تا آهسته و آرام پیشرفت کنیم.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به سومین مهارت لازمه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی افزود: مهارت سوم، نقش‌پذیری است؛ انسان در زندگی خود نقش‌های مختلفی ایفا می‌کند و انسان‌های موفق نقش‌پذیری خوبی دارند و در هر نقشی که قرار می‌گیرند به معنای واقعی و خوب آن را ایفا می‌کنند.

کلید واژه ها: سیدعلیرضا علوی جهاددانشگاهی خوزستان


نظر شما :