رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان عنوان کرد

لزوم افزایش مهارت در جوانان پس از دانش‌آموختگی

۲۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۵ کد : ۴۵۹۳۰ اخبار برگزیده آموزشی
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان بر لزوم افزایش مهارت در جوانان و فارغ‌التحصیلان آموزش عالی پس از دانش‌آموختگی تاکید کرد.
لزوم افزایش مهارت در جوانان پس از دانش‌آموختگی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، دکتر سیدعلیرضا علوی در آیین دانش‌آموختگی دانشجویان موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان که امروز (21 تیرماه) برگزار شد، با بیان اینکه کرونا باعث شد که دو سالی جشن دانش‌آموختگی نداشته باشیم، خطاب به دانش‌آموختگان این موسسه اظهار کرد: بر خلاف تصور عامه که فکر می‌کنند درس شما تمام شده است، شما تازه در ابتدای راه هستید. بر اساس آخرین تحقیقاتی که اخیرا در سال ۲۰۲۰ درباره وضعیت جوانان منتشر شده و بررسی کرده است که دانش‌آموختگان به چه مهارت‌هایی نیاز دارند؛ این تحقیق بیان می‌کند که جوانان به ۱۰ مهارت نیاز دارند تا به زیست خود در جامعه به عنوان یک شهروند موفق ادامه دهند.

وی با برشمردن مهارت‌های مورد نیاز دانش‌آموختگان آموزش عالی، افزود: اولین مهارت خودآگاهی است؛ اگر دانشجو نتواند راه خود را انتخاب کند و مهارت و اهداف خود را نشناسد، در انتخاب شغل، همسر، سبک زندگی و... دچار سردرگمی می‌شود لذا در این زمینه مطالعه کنید.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان بیان کرد: یکی دیگر از مهارت‌های مهم، شایستگی دیجیتال است؛ اگر در دنیای مجازی و دیجیتال حرفی برای گفتن نداشته باشید به مشکل بر می‌خورید لذا در حوزه رشته‌های خود با نرم‌افزارهای تخصصی رشته خودآگاهی داشته باشید.

علوی ادامه داد: یکی دیگر از مهارت‌های مهم، طرز فکر علمی است؛ نتایج مطالعات نشان داده است که دانش‌آموختگان موفق حتما طرز تفکر علمی دارند و کسانی که طرز تفکری علمی دارند، در هر حوزه‌ای که می‌خواهند اظهار نظر کنند، فکر می‌کنند و آگاهی دارند. همچنین یکی دیگر از مهارت‌ها توانمندسازی انجام کارهای گروهی است.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی خوزستان جهاد دانشگاهی سیدعلیرضا علوی موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی خوزستان


نظر شما :