معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی خوزستان:

جهاددانشگاهی بستر کاربردی تولید دانش‌بنیان است

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی خوزستان گفت: تجربه ۴۰ ساله جهاددانشگاهی خوزستان در تولید علم و تجاری‌سازی دانش، این مجموعه را به بستر کاربردی تولید دانش‌بنیان تبدیل کرده است.
جهاددانشگاهی بستر کاربردی تولید دانش‌بنیان است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، محمدمهدی آقاکوچک در آستانه سالروز تاسیس جهاددانشگاهی (۱۶ مرداد)، اظهار کرد: تولید دانش‌بنیان نیازمند ایجاد بستر مناسب برای پژوهش و پیاده‌سازی اکوسیستم تجاری‌سازی دانش و تجربیات است. در سال‌های گذشته تولید دانش همواره دغدغه عمده دانشگاهیان کشور بوده است اما اکوسیستم‌های تولید دانش‌بنیان در کشور ما کمتر شکل گرفته است.

وی ادامه داد: تولید دانش‌بنیان به عنوان موتور محرک اقتصاد ملی نیازمند طراحی و پیاده‌سازی هوشمند محیط خلق ثروت از دانش است. اکنون جهاددانشگاهی با اتکا به جوانان پژوهشگر و ایجاد بستر مناسب، توانسته است این دستاورد را محقق سازد.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی خوزستان با تاکید بر نقش تولید دانش‌بنیان به‌عنوان کم هزینه‌ترین و پایدارترین عامل رشد اقتصادی، گفت: تولید «مته‌های حفاری دندانه‌ای و PDC»، تولید انواع «فیلترهای کاربردی صنعت»، تولید فرآورده‌های شیمیایی کاربردی نظیر «مواد ضدخوردگی»، «پیاده‌سازی و ارتقای دانش درمان ناباروری و سلول‌های بنیادی» و تدوین دانش فنی هزاران محصول کاربردی صنایع، از دستاوردهای جهاددانشگاهی خوزستان در راستای تولید ثروت از دانش است.

وی عنوان کرد: اکنون جهاددانشگاهی با بهره‌گیری از تجربیات کسب شده در طول 40 سال فعالیت علمی و تحقیقاتی، آمادگی دارد با حمایت از پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان، در راستای ارائه خدمات و تولید محصولات دانش‌بنیان و تحقق شعار سال گام‌های بیشتری بردارد.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی جهاددانشگاهی خوزستان چهل و دومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی


نظر شما :