سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی استان توضیح داد:

جزئیات فعالیت نخستین مرکز غربالگری و درمان سرطان پستان جهاد دانشگاهی در خوزستان

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: با توجه به توانمندی‌های سازمان جهاد دانشگاهی به ویژه پژوهکشده معتمد، مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسید که می‌توان به جهاد دانشگاهی اعتماد کرد و ماموریت راه‌اندازی شبکه ملی غربالگری، تشخیص زودهنگام و درمان سرطان پستان را به این سازمان محول کردند.
جزئیات فعالیت نخستین مرکز غربالگری و درمان سرطان پستان جهاد دانشگاهی در خوزستان

رحیم امیری در آیین افتتاح کلینیک غربالگری، تشخیص زودهنگام و درمان سرطان پستان جهاد دانشگاهی خوزستان که امروز (۳۰ بهمن‌ماه) انجام شد، اظهار کرد: یکی از عرصه‌هایی که از دیرباز جهاد دانشگاهی کشور و به ویژه این سازمان در خوزستان برای خدمت‌رسانی انتخاب کرده، حوزه پزشکی است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: سازمان جهاد دانشگاهی در بخش رشد، فناوری و مباحث علمی کارنامه خوبی دارد و مراکزی مانند رویان و پژوهشکده معتمد نماد این حرکت‌ها هستند. در خوزستان نیز بخشی از این خدمات ارائه می‌شود.

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: از دیرباز خدمات تخصصی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در مجموعه جهاد دانشگاهی به ویژه در خوزستان برای خدمت به مردم انتخاب شده است.

امیری بیان کرد: در ادوار مختلف در سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان این دغدغه وجود داشته که بخشی از چالش‌ها و کمبودهای حوزه پزشکی، بهداشتی و درمان جبران شود و عملکرد سال‌های گذشته در این راستا بوده است.

وی با بیان اینکه سرطان پستان یک چالش ملی است و به شدت در خوزستان بروز دارد، عنوان کرد: همه آمارها نشان می‌دهد باید کار جدی در زمینه غربالگری، تشخیص و درمان سرطان انجام شود بنابراین در این راستا این مرکز به بهره‌برداری رسیده است.

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: با توجه به توانمندی‌های سازمان جهاد دانشگاهی به ویژه پژوهکشده معتمد، مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد قانون‌گذار به این نتیجه رسید که می‌توان به جهاد دانشگاهی اعتماد کرد و ماموریت راه‌اندازی شبکه ملی غربالگری، تشخیص زودهنگام و درمان سرطان پستان را به این سازمان محول کردند که امروز نخستین مرکز استانی این شبکه در خوزستان راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: البته هنوز در آغاز راه و نیازمند حمایت‌های جدی در سطح استانی و ملی هستیم.

کلید واژه ها: سرطان پستان


نظر شما :