مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در علوم پزشکی اهواز:

برای تحقق کرامت زن، باید به عرصه‌های بهداشت و سلامت زنان توجه شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: یکی از عرصه‌هایی که برای تحقق کرامت زن و توجه به مسائل زنان، دچار عقب‌افتادگی است، عرصه‌های مرتبط با بهداشت و سلامت است که باید به آن با کار تخصصی و علمی توجه شود.
برای تحقق کرامت زن، باید به عرصه‌های بهداشت و سلامت زنان توجه شود

حجت‌الاسلام سید محمدمهدی شفیعی در آیین افتتاح کلینیک غربالگری، تشخیص زودهنگام و درمان سرطان پستان جهاد دانشگاهی خوزستان که امروز (۳۰ بهمن‌ماه) در اهواز انجام شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در یکی از دیدارها با بانوان، نکته اساسی و در عین حال مغفولی را فرمود. ایشان به دیدگاه اسلام درباره کرامت و محوریت زن در خانواده اشاره کرده است اما اگر این دیدگاه صرفا با بیانات و روشن کردن دیدگاه در صحبت‌ها پیش برود، خواسته اسلام در جامعه محقق نمی‌شود. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: علاوه بر روشن کردن جایگاه زن در نگاه دین، آنچه موجب می‌شود دیدگاه اسلام پیرامون زن و کرامت زن در جامعه محقق شود، به سه عرصه نیاز دارد که ایشان در این خصوص پشتوانه قانونی، پشتوانه اجرایی و ضمانت اجرایی را بیان می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: امروز زمانی که سیل هجمه‌ها به دین در عرصه مسائل حقوق خانواده و جنسیت در سطح جامعه بین الملل رخ می‌دهد، نخستین مواجهه این است که دیدگاه متعالی دین اسلام در این زمینه روشن و تبیین شود اما به تعبیر رهبری این لازم تمام نیست و نیاز به پشتوان قانونی دارد که باید مراجع قانون‌گذار به این موضوع توجه و کم و کاستی‌ها را جبران کند. 

شفیعی بیان کرد: یکی از عرصه‌هایی که برای تحقق کرامت زن و توجه به مسائل زنان، دچار عقب‌افتادگی است، عرصه‌های مرتبط با بهداشت و سلامت است که باید به آن با کار تخصصی و علمی توجه شود. 

وی افزود: همچنین در همه عرصه‌های دچار عقب‌ماندگی، نیازمند کار جهادی هستیم زیرا عقب‌افتادگی روز به روز بیشتر می‌شود و با کار متعارف جبران نمی‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: یکی از پیشتازان پیوند جهاد و کار تخصصی علمی، جهاد دانشگاهی است و یکی از فعالیت‌های این سازمان در این عرصه راه‌اندازی این مرکز است. امیدواریم این کار آغاز یک حرکت مبارک باشد و این اتفاق شروع فصل تازه‌ای در این عرصه جهادی و جبران عقب‌افتادگی باشد.

شفیعی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی نشان داده که پیوند فعالیت جهادی را با کار تخصصی علمی بلد است و خلاءهای موجود در این عرصه را احصاء کرده است. 

کلید واژه ها: سرطان پستان


نظر شما :