سرپرست معاونت هماهنگی و امور مجلس سازمان جهاد دانشگاهی:

اقدامات ماندگار جهاد دانشگاهی مورد غفلت سایر بخش‌ها است

۳۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۵ کد : ۵۴۱۲۰ اخبار برگزیده اخبار عمومی سازمان پژوهش و فناوری
سرپرست معاونت هماهنگی و امور مجلس سازمان جهاد دانشگاهی با بیان این که اقدامات ماندگار جهاد دانشگاهی کارهایی هستند که به نوعی مورد غفلت سایر بخش‌ها بوده اند، گفت: این سازمان رویکرد خدمت به مردم دارد.

حسن فارسی در آیین افتتاح کلینیک غربالگری، تشخیص زودهنگام و درمان سرطان پستان جهاد دانشگاهی خوزستان که امروز (۳۰ بهمن‌ماه) انجام شد، اظهار کرد: اقدامات ماندگار جهاد دانشگاهی کارهایی هستند که به نوعی مورد غفلت سایر بخش‌ها و به عبارتی کارهای بر زمین مانده، بوده‌اند. این سازمان رویکرد خدمت به مردم داشته و در تلاش برای پوشش دغدغه‌های مردم بوده است.

وی افزود: در اقصی نقاط کشور در بحث شکل‌گیری شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان پستان این مشکل وجود داشته اما با بررسی‌های انجام شده، جاهایی که بیشتر نیازمند هستند در اولویت قرار گرفته‌اند.

سرپرست معاونت هماهنگی و امور مجلس سازمان جهاد دانشگاهی گفت: بنابراین ۱۱ مرکز استان در اولویت قرار گرفته‌اند که پنج مرکز استان در اولویت نخست قرار داده شده‌اند؛ با حمایت ویژه مجلس شواری اسلامی و به ویژه کمیسیون بهداشت و درمان این کار پیگیری شده است و امیدوارم این زحمات با قوت و قدرت ادامه یابد.

فارسی گفت: باید حواسمان باشد در بحث درمان ناباروری، رشد جمعیت و درمان سرطان پستان، جامعه هدف مادران یعنی محور خانواده هستند و امیدواریم بتوانیم قدم‌های مفید و موثری بیش از گذشته برداشته باشیم.

وی افزود: در این زمینه نیازمند هم‌افزایی و حمایت همه مسئولان هستیم. انتظار می‌رود کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۲ به صورت ویژه این موضوع را مد نظر قرار دهد و این حمایت‌ها تداوم یابد تا بهترین شرایط در پیشگیری و کنترل این بیماری ایجاد شود.


نظر شما :