به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان

دوره تربیت دانشجو معلم قرآن کریم از هفتم مرداد در خوزستان برگزار می‌شود

۲۷ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۳ کد : ۵۸۲۷۳ اخبار برگزیده اخبار عمومی سازمان فرهنگی
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، دوره تربیت دانشجو معلم قرآن کریم از هفتم مرداد در خوزستان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا زمان آغاز این دوره نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
دوره تربیت دانشجو معلم قرآن کریم از هفتم مرداد در خوزستان برگزار می‌شود

مریم جویدراوی، معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، با اشاره به برگزاری جلسه توجیهی طرح تربیت دانشجومعلم قرآن کریم در استان، گفت: دوره تربیت دانشجومعلم قرآن کریم از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان ویژه دانشجویان سراسر کشور برگزار می‌شود که جلسه توجیهی این طرح برای شرکت‌کنندگان خوزستان به طور مجازی برگزار شد.

وی با اشاره به تشریح فرآیند برگزاری این دوره، سرفصل‌ها‏، نحوه آزمون و چگونگی برگزاری کلاس‌ها برای فراگیران، گفت: همچنین دانشجویان حاضر در این جلسه سؤالات خود پیرامون اهداف دوره، زمان‌بندی اجرا و اعطای مدرک را مطرح و پاسخ خود را از نماینده سازمان قرآنی دانشگاهیان در این نشست دریافت کردند.

جویدراوی خاطرنشان کرد: در این نشست سلما آرام، مدیر مرکز دانشجومعلم قرآن کریم دانشگاهیان با بیان اینکه تاکنون ۶۰ دوره تربیت مربی قرآن کریم از سوی این سازمان در سراسر کشور برگزار شده است به بیان تفاوت‌های این دوره‌ها با دوره‌های دیگر نهادهای برگزارکننده پرداخت و با اشاره به توافق منعقدشده میان این سازمان با سازمان دانشجویان وزارت علوم، عنوان کرد که فارغ‌التحصیلان این دوره می‌توانند با قبولی در آزمون و اخذ مدرک معتبر از جهاد دانشگاهی، در فضاهای خوابگاهی این معارف و مفاهیم را در قالب کار دانشجویی به دیگر دانشجویان منتقل کنند.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان درباره مزایای شرکت در این دوره تصریح کرد: بهره‌مندی از حضور استادان برجسته قرآنی و علمی کشور‏، بهره‌مندی از مزایای کار دانشجویی‏، ایجاد زمینه‌های شغلی در مراکز قرآنی، دریافت گواهینامه معتبر و قابل ترجمه از معاونت آموزشی جهاد انشگاهی و امکان حمایت مالی از فراگیران مستعد و علاقه‌مند از جمله ویژگی‌های این طرح است.

جویدراوی عنوان کرد: بعد از اتمام دوره، مجوز تدریس برای افراد پس از قبولی در آزمون‏، اعتبارسنجی و مصاحبه صادر خواهد شد. علاقمندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۰۱۸۹۹۵۹۷۲ تماس بگیرند. این دوره به صورت رایگان از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با همکاری جهاددانشگاهی در استان اجرا می‌شود.

یادآور می‌شود؛ این دوره مشتمل بر ۵ سرفصل است که برای هر سرفصل تولید محتوای جداگانه انجام شده و در زمان‌های مشخص در اختیار فراگیران قرار می‌گیرد. اصل دوره از هفته دوم مردادماه آغاز می‌شود و با توجه به استقبال دانشجویان‏ تا زمان آغاز دوره امکان ثبت‌نام از علاقه‌مندان فراهم شده است. مخاطب این طرح دانشجویان علاقه‌مند و مستعد در رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال هستند که حداقل مسلط به تجوید مقدماتی قرآن (روخوانی و روان خوانی) باشند.

کلید واژه ها: دوره سازمان سازمان قرآنی سازمان قرآنی دانشگاهیان دانشجویان قرآنی قرآنی دانشگاهیان قرآن دانشجومعلم قرآن قرآن کریم


نظر شما :