کارگاه آموزشی تغذیه موثر در پیشگیری و کنترل سرطان

۱۰ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۳ کد : ۶۰۴۴۷ اخبار برگزیده اخبار عمومی سازمان آموزشی
به همت گروه سلامت سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، سه شنبه ۱۰ مرداد، کارگاه آموزشی با عنوان تغذیه موثر در پیشگیری و کنترل سرطان در محل انجمن خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز برگزار شد.
کارگاه آموزشی تغذیه موثر در پیشگیری و کنترل سرطان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، سه شنبه 10 مرداد، کارگاه آموزشی با عنوان تغذیه موثر در پیشگیری و کنترل سرطان در محل انجمن خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز برگزار شد.

در این کارگاه که با هدف ارتقای سطح آگاهی و سلامت کارکنان انجمن خیریه برگزار شد، معصومه تهرانی، کارشناس ارشد علوم تغذیه ضمن تعریف سرطان به معرفی عوامل سرطان زا و میزان نقش هر یک از این عوامل در شکل گیری سرطان پرداخت. وی با اشاره به نقش 35 درصدی تغذیه در بروز سرطان، به تشریح عوارض مصرف مواد غذایی ناسالم پرداخت و بر استفاده از مواد غذایی سالم نظیر میوه ها و سبزی ها و رعایت یک الگوی غذایی سالم بر پایه مواد غذایی گیاهی، داشتن فعالیت بدنی کافی و حفظ وزن مناسب در تمامی مراحل زندگی به منظور پیشگیری از ابتلا به سرطان تأکید کرد.

عضو هیات علمی گروه پژوهشی آموزش سلامت سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان استفاده از انواع مکمل های غذایی را تنها در صورت کمبود این ویتامین ها در بدن مجاز دانست و در مورد عواقب مصرف بی ضابطه این مکمل ها هشدار داد .

کلید واژه ها: روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان کارگاه آموزشی تغذیه موثر در پیشگیری و کنترل سرطان معصومه تهرانی، کارشناس ارشد علوم تغذیه


نظر شما :