کارگاه آموزشی سبک زندگی سالم و خودمراقبتی

سه شنبه ۱۷ مرداد، کارگاه آموزشی با عنوان سبک زندگی سالم و خودمراقبتی در محل انجمن خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز برگزار شد.
کارگاه آموزشی سبک زندگی سالم و خودمراقبتی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، سه شنبه ۱۷ مرداد، کارگاه آموزشی با عنوان سبک زندگی سالم و خودمراقبتی در محل انجمن خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز برگزار شد.

در این کارگاه که با هدف ارتقای سطح آگاهی و سلامت کارکنان انجمن خیریه برگزار شد، زهرا باجی، کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقا سلامت ضمن تعریف سبک زندگی سالم و اهمیت آن در سلامت افراد به معرفی ابعاد مختلف سبک زندگی سالم پرداخت. وی بیان نمود سبک زندگی سالم با سهم ۶۰درصد بیشترین تاثیر را بر سلامت افراد دارد.
پژوهشگر گروه پژوهشی آموزش سلامت سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان بیان نمود، داشتن سبک زندگی سالم، یکی از مهمترین اصول خود مراقبتی است که در حفظ سلامتی، نشاط و شادابی تاثیر بسزایی دارد. خود مراقبتی عملی است که در آن هر فردی از دانش، مهارت و توان خود به عنوان یک منبع استفاده می کندتا به طور مستقل از سلامت خود مراقبت کند. خودمراقبتی جسمی، خودمراقبتی روانی، خودمراقبتی عاطفی ، خودمراقبتی معنوی و خودمراقبتی اجتماعی از انواع خودمراقبتی ها است که باید به آن اهتمام داشت.

کلید واژه ها: روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان زهرا باجی، کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقا سلامت کارگاه آموزشی سبک زندگی سالم و خودمراقبتی


نظر شما :