بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از خبرگزاری های ایکنا و ایسنا

۲۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۹ کد : ۶۱۲۲۲ اخبار برگزیده اخبار عمومی سازمان فرهنگی
مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، پیش از ظهر امروز، ۲۱ مرداد در تحریریه های ایکنا و ایسنای خوزستان حضور یافت و ضمن تبریک روز خبرنگار از فعالیت‌های این خبرگزاری ها قدردانی کرد.
بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از خبرگزاری های ایکنا و ایسنا

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشکاهی خوزستان، مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، پیش از ظهر امروز، ۲۱ مرداد در تحریریه های ایکنا و ایسنای خوزستان حضور یافت و ضمن تبریک روز خبرنگار از فعالیت‌های این خبرگزاری ها قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه فضای خبررسانی نسبت به گذشته متفاوت شده است، گفت: با تعدد و تکثری که در عرصه رسانه‌ها، فضای مجازی و اشکال مختلف خبررسانی وجود دارد، هر چه رسانه حوزه خود را تخصصی‌تر تعریف کرده باشد، هم مؤثرتر است و هم بهتر و بیشتر دیده و شنیده می‌شود.
منادی افزود: طبیعتاً محتوای چنین خبرگزاری عمیق‌تر است، مخصوصاً اینکه افراد آن خبرگزاری در حوزه خود تخصصی عمل کنند که درباره خبرگزاری ایکنا چنین است. به عبارتی یک فضای بین‌بخشی قرآنی، فرهنگی و رسانه‌ای در این خبرگزاری شکل گرفته است. اکنون دوره این گونه رسانه‌های تخصصی است. این‌گونه رسانه‌‎ها در حال حاضر می‌توانند تأثیرگذار باشند. در خبرگزاری ایسنا هم با وجود سرویسهای تخصصی خبر ، این خبرگزاری در هر حوزه به صورت تخصصی کار تهیه خبر را انجام می دهد که باعث می شود بتوان به اخبار منتشر شده در آن اعتماد بیشتری کرد .
مدیرکل ارشاد خوزستان گفت: خبرگزاری‌هایی که برای خود موضوع و سبک تعیین می‌کنند، تأثیرگذارتر و موفق‌ترند.
وی گفت: در بحث هم‌اندیشی‎‌ها استفاده از این توان و تخصص برای ما مهم است و آن را در دستور کار قرار می‌دهیم. ما تلاش کرده‌ایم کارهای مربوط به حوزه رسانه را به صورت جمعی انجام دهیم. برای مثال، دولت برای اولین بار ارزیابی روابط عمومی‌ها را آغاز کرده است که کار خوبی است و این وظیفه را بر عهده ارشاد به عنوان دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت قرار داده است. ما به دنبال این هستیم که این ارزیابی را به صورت جمعی انجام دهیم.
منادی خاطرنشان کرد: بُعد مهمی از فعالیت ما در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بُعد قرآنی است که قطعا باید تقویت شود. ما نیروهای قرآنی توانمندی در مجموعه ارشاد و کل استان داریم. با تمرکز بیشتر و کاهش پراکنده‌کاری می‌توان برنامه‌های خوبی تعریف کرد.
مدیرکل ارشاد خوزستان با اشاره به مؤسسات قرآنی که مورد حمایت جدول ۱۷ قرار گرفتند، از پیگیری‌های خبرگزاری ایکنا جهت معرفی طرح‌های قرآنی تأیید شده قدردانی کرد و گفت: این پیگیری باعث شد که ما علاوه بر معرفی مؤسسات و مبلغی که به آنها اختصاص یافته است، طرح‌های آنها را نیز معرفی کنیم. نظارت بر اجرای این طرح‌ها به عنوان ناظر این کار، بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اما اگر رسانه تخصصی به این نظارت کمک کند، می‌تواند در ارزیابی بهتر اجرای طرح مؤثر باشد. نظارت دولتی و رسانه‌ای در کنار هم می‌تواند ما را به هدفمان برساند.
وی در پایان تأکید کرد: درخواست ما از رسانه‌ها این است که کارهای ما را نقد و بررسی کنند. نقاط قوت را نشان دهید. نقاط ضعف را بیان کنید و در صورت نیاز به دریافت توضیح، پاسخگو هستیم. این نقدها کمک می‌کند در دام تکرار و کلیشه و کارهای نمایشی نیافتیم و در رشد و تأثیرگذاری فعالیت‌ها اثر دارد. این موضوع با نقد رسانه میسر می‌شود.

کلید واژه ها: مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از خبرگزاری های ایکنا و ایسنا روابط عمومی سازمان جهاد دانشکاهی خوزستان


نظر شما :