مراسم رونمایی از یادمان شهید احمد رستگار در ایسنای خوزستان

۰۵ مهر ۱۴۰۲ | ۲۰:۴۹ کد : ۶۲۷۶۶ اخبار برگزیده اخبار عمومی سازمان فرهنگی
یادمان شهید احمد رستگار با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان ، رییس سازمان بسیج رسانه استان و سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در خبرگزاری ایسنا رونمایی شد.
مراسم رونمایی از یادمان شهید احمد رستگار در ایسنای خوزستان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان،یادمان شهید احمد رستگار با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان ، رییس سازمان بسیج رسانه استان و سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در خبرگزاری ایسنا رونمایی شد. در این مراسم که امروز پنجم مهرماه در دفتر ایسنای خوزستان برگزار شد، عادل ساری معاون هماهنگ کننده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان، سجاد بهمئی رییس سازمان بسیج رسانه استان خوزستان، جلیل بیت مشعل سرپرست معاونت جهاد دانشگاهی خوزستان و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند.

سرهنگ عادل ساری، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با بیان این که امروز خط مقدم ما رسانه است، گفت: دغدغه ما این باشد که انقلاب را حفظ کنیم و به صاحب اصلی آن امام زمان (عج) برسانیم. وی اظهار کرد: حوزه‌های محلات و مساجد در حال کار برای گرامی داشت یاد و خاطره شهدا هستند و نباید از مساجد غافل شد و باید یادواره شهدا را آنجا نیز برگزاری کنیم؛ هرچند اکنون هم در حال برگزاری است.

وی گفت: صدام با تحریک کشورهای استعمارگر چشم‌داشتی به استان خوزستان داشت؛ خوزستانی که مرکز ذخایر کشور است و مهمتر از همه متوقف کردن انقلاب و اسلام نابی که توسط امام پایه‌گذاری شد از برنامه های دشمن بود و می‌خواست از این طریق به کشور ضربه بزند و انقلابی که توسط مردم شکل گرفته را متوقف کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: خانواده شهدا مایه عزت ما هستند. این روزها یادآور شجاعت‌ها و رشادت دلیرمردان ابتدای انقلاب است. وضعیت آن زمان کشور به هم ریخته بود و از یک طرف استعمارگران ضدانقلاب را به وجود آوردند و بهترین یاران از جمله شهید بهشتی، شهید باهنر و شهید رجایی و مردم عادی را شهید کردند. از طرف دیگر نیز تعدادی از افسران ارشد ارتش که قبلا با شاه بودند بنا به دلایلی پادگان‌ها را خالی کرده بودند. بنابراین وضعیت کشور در آن زمان به هم ریخته بود.

او عنوان کرد: ما هفت درصد ذخایر و یک درصد جمعیت دنیا را داریم و از نظر علمی جزو کشورهای پیشرفته منطقه و جهان هستیم. چرا این‌ها با هم هم‌افزا نمی‌شوند؟ علت این است که برخی جاها مدیریت جهادی نداریم. هشت سال دفاع مقدس را با دست خالی اما جهادی مدیریت کردیم. باید برگردیم به مدیریت جهادی تا بتوانیم انقلاب و کشور را یکی از کشورهای پیشرفته جهان ببینیم.

دکتر جلیل بیت‌مشعلی ، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان با بیان این‌که جهاد دانشگاهی و ایسنا از روز اول سرباز نظام بوده و کماکان هستند گفت: هدف از برگزاری یادواره شهدا تزریق روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری به خبرنگاران است. جهاد دانشگاهی به فرمان امام (ره) در شهریور ۱۳۵۹ یعنی ۲ روز قبل از آغاز جنگ تحمیلی تاسیس شد. حضرت امام (ره) ۲ فرمان سازندگی و دانشگاهی برای جهاد دانشگاهی صادر کردند. در حوزه دانشگاهی فرمودند انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها راه بیفتد، استادان دانشگاه پالایش شوند و استادان غربی از دانشگاه کنار گذاشته شده و دروس عوض شوند. به این منظور نهادی تحت عنوان جهاد دانشگاهی تشکیل شد.

وی ادامه داد: همچنین جهاد سازندگی در حوزه روستایی و رسیدگی به وضعیت عشایر راه‌اندازی شد. یکی از کارهایی که جهاد دانشگاهی انجام داد در همان روزهای اول آغاز جنگ تحمیلی اقدام به ساخت قطعات نظامی از جمله سیستم‌های راداری برای اولین بار در دانشگاه امیرکبیر بود. ساخت این قطعات کمک زیادی به جبهه کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان اضافه کرد: پس از آن اقدام به ساخت سیستم‌هایی که باعث تقویت صدا و سیما از جمله سیستم‌های رادیویی شد تا این‌که به درمان ناباروری و پژوهشکده بزرگ رویان رسید. در حال حاضر بسیاری از قطعات قطار شهری و دستگاه‌های بزرگ آب‌شیرین‌کن نیز در جهاددانشگاهی ساخته می‌شود. همچنین در جهاد دانشگاهی استان خوزستان اقدام ویژه ساخت مته‌های حفاری انجام شد و این در حالی است که انحصار ساخت این قطعات در دست ۲ کشور ژاپن و امریکا است و ایران و استان خوزستان سومین کشور سازنده مته‌های حفاری دنده‌ای است. هم‌اکنون مته‌های حفاری ساخت جهاد دانشگاهی خوزستان به عنوان یک برند بزرگ طراحی و ساخته می‌شود.

بیت‌مشعلی با اشاره به این‌که اولین منطقه‌ خبری ایسنای کشور در استان خوزستان افتتاح شد نیز خاطرنشان کرد: کار بزرگ دیگر جهاد دانشگاهی راه‌اندازی خبرگزاری ایسنا به عنوان اولین خبرگزاری غیردولتی دانشجویان ایران است. این خبرگزاری آبان ۱۳۷۸ به صورت آزمایشی و از آذر همان سال به طوری رسمی آغاز به کار کرد. مقام معظم رهبری به خبرنگاران ایسنا پیام ویژه دادند و فرمودند "اخبار خوب، مفید و امیدبخش مخابره کنید".

وی ادامه داد: همچنین تاسیس خبرگزاری تخصصی بین‌المللی قرآنی ایکنا یکی دیگر از اقدامات جهاد دانشگاهی است.

سجاد بهمئی، رییس سازمان بسیج رسانه خوزستان گفت: به دنبال این هستیم تا اصحاب رسانه که خط مقدم جهاد تبیین هستند با تاسی از جملات و وصیت‌نامه شهدا تبیین‌سازی کنند و افکار عمومی را در مسیر شهدا قرار دهند.

او با بیان این‌که امیدوایم بتوانیم با تاسی از منش شهدا در افکار عمومی تاثیرگذار باشیم، ادامه داد: هدف این است که در نگاه به سیره شهدا، در این مسیر حرکت کنیم و تمام رفتار ما براساس این جمله باشد که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. امیدواریم این جمله را بتوانیم سر در خبرگزاری‌ها نصب کنیم و عکاسان و خبرنگاران براساس این شاخص‌ها اقدام کنند.

بهمئی تصریح کرد: هدف اصلی ما امیدآفرینی در رسانه‌ها است. زنده نگه داشتن یاد شهدا یکی از اهداف بسیج رسانه است.

نعمت‌الله بهزادی، آزاده دفاع مقدس که در این مراسم حضور داشت اظهار کرد: اگر امروز مجموعه‌ای در سطح رسانه داریم حاصل دست‌رنج کسانی همچون سید اهل قلم شهید مرتضی آوینی و برنامه روایت فتح است که در خط مقدم در میان آتش حضور داشت و توانست صحنه‌های بی‌بدیل جنگ را شکار کند و به تصویر بکشد و در قالب فیلم و عکس دست ما برساند.

وی ادامه داد: این‌که امروز دفاع مقدس را به طور مستند در اختیار داریم حاصل تلاش اصحاب رسانه در آن زمان است و این فضای معنوی را که تا به امروز در حال نورافشانی است اصحاب رسانه ایجاد کرده است.

در این مراسم که همسر شهید احمد رستگاری نیز حضور داشت، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس از جمله شهدای رسانه (شهید محمد مالکی، شهید اسحق عبدی‌گماری، شهید احمد رستگاری و شهید محمد طوینی)، گرامی داشته شد. این برنامه معنوی در ابتکاری جدید از سوی سازمان بسیج رسانه خوزستان و با همکاری معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با محوریت "هر دفتر رسانه یک یادمان شهید" در دفتر ایسنای خوزستان برگزار شد.

در این آیین همسر شهید احمد رستگاری درباره خصوصیات این شهید، گفت: شهید همیشه با متانت و صبر با مسایل برخورد می‌کرد و هیچ وقت تندروی نکرد و هیچ‌گاه درباره مسایل با عجله برخورد نمی‌کرد.

همچنین در این آیین از خانواده شهید احمد رستگاری تجلیل شد.


نظر شما :