در راستای افزایش آگاهی عمومی در خصوص سرطان سینه و کمک به پیشگیری و تشخیص به موقع این بیماری

اجرای طرح غربالگری سرطان سینه در سازمان برنامه و بودجه استان توسط معاونت پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان

در راستای افزایش آگاهی عمومی در خصوص سرطان سینه و کمک به پیشگیری و تشخیص به موقع این بیماری، معاونت پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان با همکاری سازمان برنامه و بودجه استان، طرح غربالگری سرطان سینه و بررسی شاخص های تن سنجی و آنتروپومتری را برای بانوان شاغل در این سازمان به اجرا می گذارد.
اجرای طرح غربالگری سرطان سینه در سازمان برنامه و بودجه استان توسط معاونت پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان

همزمان با آغاز ماه اکتبر (ماه جهانی ارتقاء آگاهی بانوان در زمینه سرطان سینه) و در راستای افزایش آگاهی عمومی در خصوص سرطان سینه و کمک به پیشگیری و تشخیص به موقع این بیماری معاونت پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان با همکاری سازمان برنامه و بودجه استان، طرح غربالگری سرطان سینه و بررسی شاخص های تن سنجی و آنتروپومتری را برای بانوان شاغل در این سازمان به اجرا می گذارد.

مهندس بهنام قدرتی سرپرست معاونت پژوهشی سازمان خوزستان در بازدید از روند اجرای این طرح گفت: به این منظور کارشناسان مامایی و تغذیه با استقرار در سازمان برنامه و بودجه، به مدت یک هفته به ارائه خدمات غربالگری و مشاوره تغذیه به بانوان شاغل در آن سازمان پرداخته و در مرحله بعد این بانوان جهت انجام ماموگرافی به مرکز پزشکی شماره 1 سازمان جهاد دانشگاهی معرفی می گردند.

وی با اشاره اینکه بیماری سرطان سینه نخستین عامل مرگ و میر بانوان ناشی از ابتلا به سرطان در دنیاشمرده میشود افزود: تشخیص به موقع این بیماری تاثیر بسیار مهمی در فرآیند وموفقیت درمان وکاهش عوارض خواهد داشت از این رو غربالگری این نوع سرطان بسیار مهم وکلیدی است.

سرپرست معاونت پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان افزود: خوشبختانه با تجهیز مرکز درمانی شماره 1 جهاد دانشگاهی به بروزترین دستگاه های پیشرفته ماموگرافی دیجیتال هالوژیک و سونوگرافی تخصصی بانوان، این مرکز آمادگی دارد در کنار ارائه خدمات به عموم مردم شریف استان خوزستان، جهت انجام خدمات غربالگری سرطان های شایع بانوان با نهاد ها، سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی همکاری نماید.

در این بازدید همچنین جناب آقای دکتر سواری صنگوری مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان ضمن بازدید از روند اجرای طرح با تاکید بر اهمیت انجام غربالگری و پایش سلامت برای کارکنان سازمان ها و ادارات از سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان بابت انجام این طرح تقدیر و تشکر کردند.

همچنین در این بازدید دکتر شاکری نژاد مدیرگروه آموزش سلامت سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به اهمیت مقوله آموزش و آشنایی هرچه بیشتر آحاد افراد جامعه با عوامل مختلف ایجاد سرطان و چگونگی جلوگیری از آن با رعایت اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی بر ارائه هرچه بیشتر و بهتر اطلاعات مورد نیاز از طرق مختلف از قبیل برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی تاکید کردند.


نظر شما :