رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان خبر داد

آمادگی جهاد دانشگاهی خوزستان برای پیوند شبکه‌های تخصصی جهاد با صنعت

دکتر حسن محمدی‌مجد در نشست سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی با رئیس پارک علم و فناوری و سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان که امروز (۲۵ مهرماه) در پارک علم و فناوری خوزستان برگزار شد، به بیان بخشی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این نهاد پرداخت.
آمادگی جهاد دانشگاهی خوزستان برای پیوند شبکه‌های تخصصی جهاد با صنعت

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان به ایجاد شبکه‌های تخصصی در جهاد دانشگاهی اشاره و از آمادگی جهاد دانشگاهی خوزستان برای ایجاد پیوند میان تمام واحدها و استان خوزستان خبر داد.

دکتر حسن محمدی‌مجد در نشست سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی با رئیس پارک علم و فناوری و سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان که امروز (۲۵ مهرماه) در پارک علم و فناوری خوزستان برگزار شد، به بیان بخشی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این نهاد پرداخت و اظهار کرد: بخشی از این توانمندی‌ها در حوزه آموزش است. اکنون آموزش‌های مهارت‌محور را مورد توجه قرار داده‌ایم و می‌توانیم با اجرای برخی آموزش‌های محدود بسیاری از افراد جویای کار را به نیروی کار مفید تبدیل کنیم.

وی افزود: در حال حاضر در معاونت آموزشی روی این مفهوم بسیار تأکید می‌شود و نتایج خوبی در حال نمایان شدن است.

محمدی‌مجد ادامه داد: همچنین در حوزه پژوهشی به ویژه درمان ناباروری با توجه به سیاست‌های جوانی جمعیت، به واسطه پشتوانه بسیار خوب در رویان به عنوان یکی از افتخارات جهاد دانشگاهی، همان تکنیک، تجارب موفق و رویه‌ها را به خوزستان منتقل کردیم و این مجموعه حاصل همدلی و تلاش‌های استانی زیاد است.

وی بیان کرد: با همدلی مضاعف می‌توانیم شاهد توسعه این مرکز باشیم و در حوزه جوانی جمعیت نقش اثربخشی به عنوان بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری در جنوب غرب کشور ایفا کنیم.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: در حوزه پژوهشی نیز پژوهشگران جهاد دانشگاهی سالیان متمادی مقام‌های برتر را در کشور کسب کرده‌اند و در این حوزه نیز دو معنای علم جهادی و جهاد علمی بسیار مورد توجه بوده است و در حال انجام این مأموریت‌ها هستند.

وی افزود: همچنین در حوزه نفت، مرکز خدمات فنی مهندسی بازرسی خوزستان از سال ۸۳ تاکنون ۸ هزار قطعه مورد نیاز صنایع نفتی را بومی‌سازی و تبدیل به دانش فنی کرده و با برگزاری مناقصه توسط سازندگان داخلی ساخته است که بازرسی ساخت آن‌ها هم با جهاد دانشگاهی بوده است. این ظرفیت‌ها در جهاد دانشگاهی وجود دارد و می‌توانیم در حوزه صنعت، اثربخشی خوبی داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان به ایجاد شبکه‌های تخصصی در جهاد دانشگاهی اشاره و از آمادگی جهاد دانشگاهی خوزستان برای ایجاد پیوند میان تمام واحدها و استان خوزستان خبر داد.

محمدی‌مجد خاطرنشان کرد: البته در مقیاس ملی، جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلفی ورود کرده و توانمندی‌های بسیاری در حوزه‌های صنعتی، پزشکی، علوم انسانی و دانش‌های شناختی و معرفتی ایجاد کرده است. ایسپا به عنوان مرکز افکارسنجی معتمد کشور و ایسنا جزو ۱۰ سایت اول پربازدید کشور است.

وی با اشاره به توانمندی‌های واحدهای مختلف جهاد دانشگاهی کشور گفت: این‌ها ظرفیت انقلاب اسلامی است و باید از آن‌ها استفاده شود. جهاد دانشگاهی می‌تواند نقش تسهیل‌گری در بسیج تمام امکانات این نهاد در سطح کشور برای حل معضلات و مشکلات استان داشته باشد.


نظر شما :