امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت ملی حفاری ایران و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان/ بهترین مسیر تولید تجهیزات حفاری از طریق این نهاد

تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت ملی حفاری ایران و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان به منظور گسترش زمینه‌های همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی جهت رفع نیازهای موجود در صنعت حفاری منعقد شد.
امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت ملی حفاری ایران و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان/ بهترین مسیر تولید تجهیزات حفاری از طریق این نهاد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، در نشستی با حضور دکتر حمیدرضا گلپایگانی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و دکتر حسن محمدی‌مجد رییس سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، تفاهم‌نامه همکاری میان این سازمان و شرکت ملی حفاری ایران در محل این شرکت در اهواز و با حضور اعضا هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران و معاونان جهاددانشگاهی خوزستان منعقد شد.

هدف این تفاهم‌نامه، بهره‌گیری بهینه از پتانسیل‌های سازمان جهاددانشگاهی در راستای تدوین دانش فنی، فناوری ساخت و تولید تجهیزات صنعتی و گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دو طرف است.

بهترین مسیر تولید تجهیزات حفاری از طریق جهاددانشگاهی و دانشگاه‌ها است

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در این مراسم با تاکید بر ضرورت تولید تجهیزات صنعت حفاری در داخل کشور گفت: باید در تولید تجهیزات حفاری که وظیفه ذاتی ما است، گام برداریم و بهترین مسیر آن، از طریق جهاددانشگاهی و دانشگاه‌ها است.

دکتر گلپایگانی اظهار کرد: جهاددانشگاهی سال‌ها برای تولید مته حفاری زحمت کشیده است و یقینا در آینده شاهد تولید مته‌هایی با سایزها و مدل‌های مختلف از جمله PDC خواهیم بود و می‌توانیم صادرکننده این مته‌ها نیز باشیم.

وی افزود: امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه بتوانیم در تولید داخلی که دستور مقام معظم رهبری است و با توجه به این که ایشان هر سال بحث‌های تورم، اقتصاد، رشد و بهره‌وری را مطرح کرده‌اند، موثر باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: اگر بنا باشد کار درستی انجام دهیم باید در تولید تجهیزات حفاری که وظیفه ذاتی ما است، گام برداریم و بهترین مسیر آن، از طریق جهاددانشگاهی و دانشگاه‌ها است.

دکتر گلپایگانی ادامه داد: بررسی تجربیات موفق کشورهای پیشرفته نشان می‌دهد یکی از مهمترین دلایل این موفقیت‌ها ارتباط مستمر و عمیق صنایع با دانشگاه‌ها است.

وی عنوان کرد: ضروری است در کنار جهاددانشگاهی باشیم؛ ماموریت ما سنگین است. حتما باید کار درآید و این باید توسط بخش مهندسی ما و همکاران جهاددانشگاهی انجام شود.

وی در پایان بر ارتباط موثر و عمیق شرکت ملی حفاری ایران و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان تاکید کرد.

حل مشکلات صنعت به روش‌های علمی توسط جهاددانشگاهی

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خوزستان نیز در این مراسم گفت: جهاددانشگاهی در سالیان گذشته با تمرکز علمی بر مسایل مهم، توانسته است بسیاری از مسایل صنعت را حل کند.

دکتر محمدی‌مجد در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان جهاددانشگاهی خوزستان با گرامیداشت هفته پژوهش، اظهار کرد: در جهاددانشگاهی توانسته‌ایم برخی نیازهای صنعت را شناسایی کنیم و در این راستا، جهاددانشگاهی در سالیان گذشته با تمرکز علمی بر مسایل مهم، توانسته است بسیاری از مسایل صنعت را حل کند.

وی با اشاره به تولید مته‌های حفاری توسط جهاددانشگاهی خوزستان افزود: در حوزه مته‌های حفاری، همه در ابتدا می‌گفتند تولید مته محال است؛ زیرا کار پیچیده‌ای است اما با تمرکز بر فعالیت‌های علمی جهادی، انواع مختلف مته‌ها در اندازه‌های گوناگون ساخته شدند و این راه پر افتخار در حال ادامه است.

وی ادامه داد: راز موفقیت ما پیوند صنعت و دانشگاه است؛ به فضل خدا و دانش متخصصان، توانستیم گلوگاه‌های فنی و علمی را شناسایی کنیم و به کمک متخصصان صنعت، مشکلات را پشت سر بگذاریم.

دکتر محمدی‌مجد گفت: اعلام آمادگی می‌کنیم که با همکاران صنعتی از جمله متخصصان شرکت ملی حفاری همکاری کنیم.

رییس سازمان جهاددانشگاهی خوزستان با تاکید بر ارتباط مستمر، آمادگی این سازمان برای گسترش زمینه‌های همکاری در تمام حوزه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی را اعلام کرد.

 

جهاددانشگاهی، می‌تواند بازوی خوبی برای تولید دانش فنی و ساخت تجهیزات  و رفع نیاز شرکت ملی حفاری باشد.

مدیر پژوهش، فناوری و ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های فنی و تخصصی در جهاد دانشگاهی، این مجموعه می‌تواند کمک‌کننده و بازوی خوبی برای تولید دانش فنی و ساخت تجهیزات  و رفع نیاز شرکت ملی حفاری باشد.
محمدعلی بیگ‌زاده اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران، ارتباطات گسترده‌ای با مجموعه جهاد دانشگاهی خوزستان و جهاد دانشگاهی کشوری دارد. یکی از بزرگترین پروژه‌های شرکت ملی حفاری ایران، ساخت دستگاه حفاری با جهاد دانشگاهی مرکز انجام شد.
وی ادامه داد: همچنین ساخت کالای استراتژیک انواع فیلترها با همکاری جهاد دانشگاهی خوزستان انجام شد. در پروسه سخت و طاقت فرسا توانستیم به این دانش فنی که برای رفع مشکل دستگاه ژنراتور برق دستگاه حفاری  مورد نیاز بود، برسیم و اکنون در خط تولید قرار گرفته و مورد استفاده قرار گرفته است.
مدیر پژوهش، فناوری و ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های فنی و تخصصی در جهاد دانشگاهی، این مجموعه می‌تواند کمک‌کننده و بازوی خوبی برای تولید دانش فنی و ساخت تجهیزات  و رفع نیاز شرکت ملی حفاری باشد.
وی افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهشی، حلقه وصلی میان صنعت و دانشگاه است  و متخصصان آن می‌توانند بسیاری از نیازهای صنایع کشور به ویژه حفاری را برطرف کنند.
 

 

نظر شما :