نشست مشترک مسئولان سازمان جهاددانشگاهی خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

امروز سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ، مسئولان سازمان جهاددانشگاهی خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نشستی صمیمانه به بررسی موضوعات فی مابین و راههای توسعه همکاری پرداختند .
نشست مشترک مسئولان سازمان جهاددانشگاهی خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

استفاده از توان دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی برای ارتقای سلامت در خوزستان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به توانمندی جهاد دانشگاهی در عرصه‌ فناوری و تکنولوژی، بر استفاده از توان دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی برای ارتقای سلامت در خوزستان تأکید کرد.

محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به همکارهای مشترک دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی استان و خدمات ارزشمند حاصل از این همکاری‌ها گفت: با توجه به گستردگی خدمات سلامت در دانشگاه علوم پزشکی، می‌توان در کنار برنامه‌های معمول درمان و آموزش، همکاری‌های مشترکی در حوزه پژوهش و به طور خاص در زمینه فناوری و تکنولوژی‌های مورد نیاز دانشگاه تعریف کرد.

وی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر خود کفایی گفت: با تکیه بر توان مهندسی جهاد دانشگاهی می‌توان کار مشترکی انجام داد. جهاد دانشگاهی در زمینه تولید دارو و ملزومات پزشکی صاحب توان و تجربه است و ما می‌توانیم از این توانمندی بهره ببریم.

سرمست گفت: جهاد دانشگاهی تجربه‌ای چهل ساله دارد و می‌توان از امکانات و توان دو مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی برای ارتقای سلامت استان بهره برد.

تمام ظرفیت جهاد دانشگاهی خوزستان برای کاهش آلام مردم پای کار است

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به مسائل استان در زمینه سلامت، آلودگی هوا، فرهنگ سلامت و ... گفت: جهاد دانشگاهی برای رفع آلام مردم استان، آماده همکاری با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است و  تمام ظرفیت جهاد دانشگاهی در این زمینه پای کار است. 

 

حسن محمدی‌مجد، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: جهاد دانشگاهی استان در حوزه‌های مختلف پژوهشی، فنی مهندسی، پزشکی و...  در حال فعالیت است. کارهای شاخص زیادی در حوزه فنی و مهندسی انجام شده است. در حوزه پزشکی، جهاد دانشگاهی در زمینه سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری، پژوهشکده رویان را دارد. مرکز درمان ناباروری ما با ظرفیت خوبی مشغول به فعالیت است و ما سال گذشته تولد دو هزارو پانصدمین نوزاد را در این مرکز جشن گرفتیم.

وی اظهار کرد: در حوزه آموزشی، دو مجموعه دانشگاهی مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی و مرکز علمی و کاربردی و همچنین دو مرکز آموزش کوتاه مدت 1و 2را دارا هستیم. مرکز شماره 1 ما بر آموزش‌های فنی و مهندسی و مهارت آموزی دانشجویان متمرکز است. در مرکز شماره 2 بر آموزش‌های پزشکی و پرستاری متمرکز بودیم.

محمدی‌مجد افزود: در بخش فرهنگی، سازمان‎‌های مختلفی مثل سازمان فعالیت‌های قرآنی، سازمان فعالیت‌‎های دانشجویی، خبرگزاری ایسنا، خبرگزاری ایکنا و مرکز افکار سنجی ایسپا فعالیت می‌کنند. علاوه بر اینها گروه پژوهشی سلامت، گروه پژوهشی روانشناسی و جامعه شناسی و یک پژوهشکده تکنولوژی و تولید در جهاد دانشگاهی خوزستان داریم. سه مرکز خدمات فنی مهندسی(برق، مکانیک و شیمی) نیز از دیگر زیر مجموعه‌های جهاد دانشگاهی است که مرکز خدمات فنی مهندسی مکانیک جهاد موفق شده است دانش فنی هشت هزار قلم از تجهیزات صنعت نفت را در بیست سال گذشته بومی کند. اینها بخشی از توانمندی‎‌های جهاد دانشگاهی استان است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان افزود: در زمینه فعالیت‌های فنی مهندسی در حوزه علوم پزشکی، مرکز برق و الکترونیک جهاد دانشگاهی سال‌ها است که تجهیزات بیمارستانی و آزمایشگاهی را با دقت خیلی خوبی تعمیر می‌کند و تجربه تعمیر دستگاه‌های مختلف را دارد. بسیاری از مواد شیمیایی را می‌توان تولید کرد. مجموعه جهاد دانشگاهی جزو معدود مراکزی است که ژل سونوگرافی را تولید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مسائل استان در زمینه سلامت، آلودگی هوا، فرهنگ سلامت و ... دغدغه مشترک ما و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است. جهاد دانشگاهی برای تعریف کارهای مشترک به منظور کاهش آلام هم استانی‌های ما در زمینه مسائل یاده شده اعلام آمادگی می‌کند و  تمام ظرفیت جهاد دانشگاهی در این زمینه پای کار است. 

در این جلسه همچنین معاونین سازمان جهاددانشگاهی خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور به بررسی موضوعات فی مابین و راههای توسعه همکاری پرداختند .


نظر شما :