در جوار پیکر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس برگزار شد

مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان

۲۵ آذر ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۳ کد : ۶۶۳۱۷ اخبار برگزیده اخبار عمومی سازمان آموزشی فرهنگی
مراسم عزاداری حضرت زهرا (سلام الله علیها) امروز شنبه ۲۵ آذرماه در محل نمازخانه موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان درجوار پیکر مطهر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس برگزار شد .
مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان ، مراسم عزاداری حضرت زهرا (سلام الله علیها) امروز شنبه ۲۵ آذرماه در محل نمازخانه موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان با حضور دانشجویان ، اساتید و پرسنل موسسه درجوار پیکر مطهر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس برگزار شد .

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: یکی از ویژگی‌های مؤمن در این دنیا گمنام بودن است؛ جایگاه مؤمن در زمین مجهول است، اما نزد ملائکه خدا، معروف و شناخته شده است. وی اظهار کرد: هر قدر از مومن تجلیل شود، هنوز از جایگاه و موقعیت و حقی که مومن دارد خیلی فاصله داریم.

حسن‌زاده با بیان این‌که یکی از ویژگی‌های حضرت فاطمه(س) گمنامی است، گفت: در منابع تاریخی یک اختلاف ده ساله در تاریخ میلاد حضرت فاطمه(س) دیده می‌شود. به گفته برخی منابع، حضرت فاطمه(س) ۵ سال قبل از رسالت و طبق نظر برخی مورخان ۵ سال بعد از رسالت پیامبر اکرم(ص) متولد شدند‌. در هر حال، حضرت فاطمه(س) با این سن کم، اثری بی نظیر از خود بر جای گذاشتند، اما در دوره خود گمنام بودند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به فضایل حضرت فاطمه(س) ادامه داد: به فرموده امام خمینی(ره) برترین فضیلت حضرت زهرا(س) این است که بعد از رسول اکرم(ص) جبرئیل بر ایشان نازل می‌شد‌. خداوند در قرآن از ایشان به کوثر یاد می‌کند. شیعه و اهل سنت بر این باورند. خداوند متعال رضایت و خشم خود را در رضایت و خشم حضرت زهرا(س) قرار داده است.

حسن‌زاده با اشاره به خطبه حضرت زهرا(س) گفت: حق عظمت روحی، معنوی، عبادی، اخلاقی، علمی، سیاسی و اجتماعی حضرت شناخته نشد. ایشان از انحراف ایجاد شده در جامعه ناراحت بودند و موضع خود را با مخفی ماندن محل دفن‌ خود در تاریخ استمرار دادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مؤمن با خدا معامله می‌کند، اظهار کرد: علاقه به تعریف و تمجید دیگران، نقص در ایمان و معرفت و اعتقاد است. کمترین منیت و‌ خودخواهی که در رفتار و کار و مسئولیت خود دخالت دهیم، نمی‌توانیم در برابر این شهدا که جلوه ایمان و اعتقاد هستند، روسفید باشیم. ممکن است همه ما منیت داشته باشیم، اما نباید این منیت‌ها را در کار خود دخالت دهیم.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در این دوران، مسئولیت سنگینی داریم. دشواری این دوران از دوره اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی سخت‌تر است. باید پاسخ گوی مردم در مشکلات و مسائل معیشتی، مسائل فرهنگی، اجتماعی و ... باشیم.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه دانشجوی ما باید مطالبه گر باشد‌، گفت: همه ما مسئولیت داریم. امیدوارم ایام فاطمیه، فرصتی برای ارتقای معرفت و افزایش پیروی ما از اهل بیت(ع) باشد. شأن نزول سوره دهر، نشان می‌دهد که پیرو اهل بیت(ع) نمی‌تواند در برابر گرسنگی دیگران بی تفاوت باشد. این خلاف سیره اهل بیت(ع) است. هر قدر زیبا سخن بگوییم و خوب مجلس برگزار کنیم اگر برنامه ما این است که اول نیازهای خود را تأمین کنیم، بعد دیگران را مورد توجه قرار دهیم، بدانیم این سیره حضرت زهرا(س) نیست‌.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: حداقل وظیفه ما دعا برای مردم غزه است. این جنایات به ندرت در تاریخ یافت می‌شود. دولت‌مردان، فریاد دموکراسی و حقوق بشر سر می‌دهند، اما در غزه، چیز دیگری می‌بینیم. اگر حماس، کاری کرده است، چرا از زن‌ها و بچه‌ها انتقام می‌گیرید؟ اگر در جنگ همه چیز مباح است، چرا قوانین و مقررات گذاشته‌اید؟ این همه کنوانسیون برای چیست؟ آنها پاسخی ندارند. وقتی پای منافع آنها در میان است‌، همه چیز را نادیده می‌گیرند.

در ادامه پس از مداحی مداح اهل بیت ، پیکر شهید گمنام به صورت نمادین در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان تشییع شد .همچنین از پدر شهید سید مهدی موسوی ، اولین شهید مدافع حرم اهواز تقدیر به عمل آمد .


نظر شما :