پیام رئیس جهاد دانشگاهی به نخستین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در رفع موانع صنعت ساخت و ساز کشور

نخستین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در رفع موانع صنعت ساخت و ساز کشور با قرائت پیام دکتر حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی کشور کار خود را در اهواز‎ آغاز کرد .
پیام رئیس جهاد دانشگاهی به نخستین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در رفع موانع صنعت ساخت و ساز کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان ، نخستین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در رفع موانع صنعت ساخت و ساز کشور  با قرائت پیام دکتر حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی کشور کار خود را ‎در اهواز آغاز کرد .

رئیس جهاد دانشگاهی در پیامی به نخستین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در رفع موانع صنعت ساخت و ساز کشور عنوان کرد:

رشد روزافزون نیاز بشر به مسکن هم‌زمان با افزایش زندگی شهرنشینی و توسعه همه‌جانبه، امری اجتناب‌ناپذیر است. از طرفی تهیه مسکن باکیفیت، ایمن و ارزان همواره از اصلی‌ترین برنامه‌های راهبردی دولت‌های مختلف بوده که دراین‌بین نقش و جایگاه بخش خصوصی و دولتی در تحقق این برنامه بسیار حائز اهمیت است.
دولت سیزدهم نیز با شعار کلیدی ساخت 4 میلیون مسکن، برنامه نهضت ملی مسکن را پایه‌ریزی کرده است و در حال حاضر نیز بالغ‌بر 5/1 میلیون واحد مسکونی در دست احداث وجود دارد. جبران عقب‌ماندگی تهیه مسکن نیز همواره از مطالبات جدی مقام معظم رهبری بوده است و به‌عنوان یک فرمان راهبردی در دستور کار دست‌اندرکاران مسکن کشور قرار دارد، اما ذکر این نکته ضروری است که همواره برای ساخت مسکن در مقیاس انبوه، چالش‌ها و موانعی وجود داشته که این موانع از جنبه‌های مختلفی اعم از اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دسته‌بندی می‌شود. بنابراین پرداختن به موانع و چالش‌ها از منظرهای مختلف حائز اهمیت بوده و نیازمند کارهای پژوهشی عمیق و ژرف است. یکی از راهکارهای موجود برای پرداختن با این مسائل، برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌هاست تا در آن اساتید، نخبگان، مدیران و ذینفعان بتوانند با یکدیگر به بحث و گفتگو پرداخته و آخرین دستاوردها و نتایج تحقیقات خود را به اشتراک بگذارند.
در همین راستا جهاددانشگاهی به‌عنوان یک‌نهاد پیشرو در پاسخگویی به مسائل و چالش‌های زندگی مدرن و شهری و در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود تصمیم گرفت با همکاری موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی خوزستان، اولین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در رفع موانع ساخت‌وساز کشور را برنامه‌ریزی و پایه‌ریزی کند.

در این کنفرانس در قالب مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها و کارگاه‌های تخصصی، در نظر است تا آخرین رویکردهای نوین که می‌تواند برای سرعت بخشیدن به صنعت ساخت‌وساز در دو بخش خصوصی و دولتی قابل‌استفاده باشد، ارائه شود.
در این مسیر با حمایت‌های همه‌جانبه معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی-پژوهشی طیف گسترده‌ای  از مراکز علمی و پژوهشی سراسر کشور ، تلاش شده است، برای برقراری پیوندی عمیق‌تر بین دانشگاه و صنعت از ظرفیت شرکت‌های خصوصی فعال درزمینه ساخت‌وساز  نیز استفاده شود.
اینجانب ضمن عرض خیرمقدم خدمت همه حاضرین در کنفرانس اعم از اساتید، نخبگان، پژوهشگران و مدیران استانی امیدوارم
این کنفرانس در سال‌های آتی نیز ادامه‌دار بوده و به‌عنوان یک رویداد علمی-پژوهشی شناسنامه‌دار، زمینه‌ساز گردهم آمدن اساتید و نخبگان صنعت ساخت‌وساز شود.
همچنین ماحصل این کنفرانس ، مجموعه‌ای از راهکارها و روش‌ها نوین برای کمک به بهبود صنعت ساخت‌وساز باشد و با توالی برگزاری این کنفرانس در سال‌های آتی بتوان از ظرفیت‌های بین‌المللی نیز بهره‌مند شویم.
در انتهای سخن ضمن تقدیر و تشکر مجدد از همه دست‌اندرکاران برگزاری کنفرانس و قدردانی از کلیه حاضرین، برای ایشان توفیق و سربلندی را از درگاه خداوند بزرگ مسئلت دارم.
                                                         خدایا چنان کن سرانجام کار
                                                        که تو خشنود باشی و ما رستگار


نظر شما :