رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در نخستین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در رفع موانع صنعت ساخت و ساز کشور عنوان کرد:

پیوند صنعت و دانشگاه نسخه شفابخش چالش‌های صنعت ساخت و ساز کشور است

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در نخستین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در رفع موانع صنعت ساخت و ساز کشور گفت :طبق مطالعاتی که در زمینه تجربه‌های موفق جهان در حوزه ساخت و ساز انجام داده‌ام چند نقطه مشترک در این زمینه وجود دارد؛ تجربه جهانی نشان می‌دهد استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای افزایش عملکرد، کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت یکی از مولفه‌های توسعه صنعت ساخت و ساز است. وی عنوان کرد: توجه به مسئولیت‌های اجتماعی، استفاده از متدهای سبز و بازیافت‌پذیر، کاهش مصرف انرژی و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست از دیگر مولفه‌های مهم در توسعه صنعت ساخت و ساز هستند.
پیوند صنعت و دانشگاه نسخه شفابخش چالش‌های صنعت ساخت و ساز کشور است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان ، دکتر حسن محمدی مجد با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای افزایش عملکرد، کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت یکی از مولفه‌های توسعه صنعت ساخت و ساز است، گفت: پیوند صنعت و دانشگاه می‌تواند به عنوان نسخه شفابخش برای برون رفت از بسیاری از چالش‌های موجود در صنعت ساخت و ساز استفاده شود. ‌رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، در نخستین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در رفع موانع صنعت ساخت و ساز کشور که امروز (۲۹ آذرماه) در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: صحبت از ساخت و ساز مقوله خاصی است که نقش بسیار مهمی در توسعه جوامع صنعتی را به خود اختصاص داده و یکی از مولفه‌های توسعه در جوامع صنعتی میزان پیشرفت و توسعه این صنعت است.

وی افزود: صنعت ساخت و ساز می‌تواند نقش کلیدی در توسعه کشور داشته باشد و این موضوع غیر قابل کتمان است؛ این موضوع موجب شد که همکاران موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان، آن را به عنوان یکی از اولویت‌های علمی و پژوهشی اختصاص دهند تا پیوند صنعت و دانشگاه را در شکل واقعی و میدانی رقم بزنیم. رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: پیوند صنعت و دانشگاه می‌تواند به عنوان نسخه شفابخش برای برون رفت از بسیاری از چالش‌های موجود در صنعت ساخت و ساز استفاده شود و استفاده از ظرفیت اساتید، دانشجویان، مهندسان و مسئولان صاحب امر می‌تواند به عنوان نسخه شفابخش برای صعود به قله‌های پیشرفت تلقی شود.

محمدی‌مجد بیان کرد: طبق مطالعاتی که در زمینه تجربه‌های موفق جهان در حوزه ساخت و ساز انجام داده‌ام چند نقطه مشترک در این زمینه وجود دارد؛ تجربه جهانی نشان می‌دهد استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای افزایش عملکرد، کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت یکی از مولفه‌های توسعه صنعت ساخت و ساز است. وی عنوان کرد: توجه به مسئولیت‌های اجتماعی، استفاده از متدهای سبز و بازیافت‌پذیر، کاهش مصرف انرژی و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست از دیگر مولفه‌های مهم در توسعه صنعت ساخت و ساز هستند. تقویت تعامل و شفافیت ذی‌نفعان نیز می‌تواند یکی از گلوگاه‌ها و حلقه‌های مفقوده این صنعت تلقی و سبب تعالی آن شود. محمدی‌مجد بیان کرد: امیدواریم این کنفرانس، آغازی برای یک مسیر طولانی و حاصل آن پیوند صنعت و دانشگاه و حل مشکلات صنعت ساخت و ساز باشد.


نظر شما :