رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان:

مؤلفه‌های مدیر تراز انقلاب اسلامی در تمام مسئولیت‌های زنده‌یاد کاظمی آشتیانی دیده می‌شود

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: با تلاش‌های مجاهدانه مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی و همکاران جهادگر ایشان، اکنون "رویان" به عنوان سمبل توانمندی علمی و باور ملی مبدل شده است.
مؤلفه‌های مدیر تراز انقلاب اسلامی در تمام مسئولیت‌های زنده‌یاد کاظمی آشتیانی دیده می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان ،دکتر حسن محمدی‌مجد گفت: با تلاش‌های مجاهدانه مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی و همکاران جهادگر ایشان، اکنون "رویان" به عنوان سمبل توانمندی علمی و باور ملی مبدل شده است. 

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی مبنی‌بر این‌که "دکتر کاظمی آشتیانی یکی از فرزندان صالح انقلاب و از رویش‌های مبارکی بود که آینده درخشان علمی در کشور را نوید می‌دهند"، اظهار کرد: از ویژگی‌های بارز مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی، انس ایشان با قرآن بود. ایشان در دوره‌ای معلم قرآن و معارف اسلامی بودند و سعی داشتند نوجوانان و جوانان را با معارف الهی آشنا کنند.

وی افزود: انس با قرآن و معارف الهی، ایشان را به یک مجاهد تمام‌عیار در عرصه‌های مختلف فرهنگی و علمی تبدیل کرده بود و ایمان و اخلاص در عمل را در تمام فعالیت‌های ایشان به وضوح می‌توان دید. در تمام مسئولیت‌هایی که دکتر کاظمی آشتیانی داشتند، مولفه‌های یک مدیر تراز انقلاب اسلامی دیده می‌شود؛ تخصص، تعهد، پشتکار، ایمان به نصرت الهی، مردم‌داری، دغدغه‌مند بودن و تلاش برای اعتلای اسلام و مسلمین، خصوصیات مشترک تمام خاطرات نقل‌شده از ایشان است.

وی افزود: توجه به نیازهای اساسی جامعه و تلاش برای رفع نیازها با جهاد علمی و بی‌توجهی به صحبت‌های مایوس‌کننده‌ی دیگران، موجب راه‌اندازی "رویان" شد. با تلاش‌های مجاهدانه مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی و همکاران جهادگر ایشان، اکنون رویان به عنوان سمبل توانمندی علمی و باور ملی مبدل شده است و این مرکز یک باقیات‌الصاحات مستمر برای ایشان خواهد بود.

محمدی‌مجد گفت: در حدیث مبارکی آمده، "ماکان لله ینمو" آنچه برای خدا باشد، رشد می‌کند؛ مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی مثال روشنی از این حدیث گهربار است، می‌بینم که حرکت خالصانه ایشان چگونه رشد مستمر داشته و حتی پس از رحلت ایشان چگونه منشا اثر و الهام‌بخش حرکت‌های علمی است. وی بیان کرد: نحوه عملکرد مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی، سبب شده است که مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به ایشان داشته باشند و به دفعات از ایشان به نیکی و بزرگی به عنوان یک الگوی خوب یاد می‌کنند. در بخشی از فرمایشات ایشان آمده است: "علت این‌که من به مرحوم سعید کاظمی این‌قدر علاقه داشتم و الان هم در دلم و در ذهنم برای آن جوان عزیز، ارزش و جایگاه قائلم، همین است. حرکت او، نحوه کار او، مدیریت او، پیگیری او، یک مجموعه کاملی بود از آن چیزی که آدم دوست می‌دارد و آرزو دارد".


نظر شما :