افتتاحیه مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان خوزستان

۲۸ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۴ کد : ۶۸۷۱۸ اخبار برگزیده اخبار عمومی سازمان فرهنگی
افتتاحیه مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان خوزستان، امروز (شنبه، ۲۸ بهمن ماه) در موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی خوزستان برگزار شد.
افتتاحیه مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان خوزستان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، در این مراسم دکتر حسن محمدی مجد رئیس سازمان‌ برگزاری این مسابقات را اتفاق مبارکی دانست و اظهارکرد: دانشجویان به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی نظام اجتماعی و نظام علمی و دانشگاهی می‌توانند نقش مهم و دقیقی را در تمام تحولات و مسائل اجتماعی ایفا کنند. وی ادامه داد: یکی از مسائلی که به جد بدنبال آن هستیم جایگاه کرسی‌های آزاداندیشی و مناظره‌های علمی دانشجویان است و به واسطه این کرسی‌ها می‌توانیم از فکر خوب و سازنده و اندیشه متعالی دانشجویان و نگاه خوب و نقادانه آن‌ها در مسائل مختلف استفاده کنیم.

رئیس سازمان‌ جهاددانشگاهی خوزستان خاطرنشان کرد: امیدوارهستیم که به واسطه اساتید و دانشجویان بسیار خوبمان در این دوره شاهد تجلی یک اندیشه متعالی و نقد منصفانه توام با یک اخلاق خوب و مومنانه باشیم و نتیجه و خروجی تمام این مسابقات و مناظرات یافتن راه‌حل‌های علمی برای بسیاری از مسائل و چالش‌ها در آینده باشد. محمدی مجد در پایان اظهار امیدواری کرد که این مسابقات در یک فضای بسیار خوب، اخلاق محور و علمی برگزار شود که بتوان از نظرات همه عزیزان استفاده کرد.

همچنین در ادامه این مراسم دکتر نوید سیاه پلو معاون پژوهش و فناوری مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی خوزستان و رئیس مسابقات مناظره دانشجویی در استان، با خیرمقدم به شرکت‌کنندگان و داوران در این دوره از مسابقات به مرور قوانین و ساختار برگزاری مسابقات مناظره پرداخت و اظهارکرد: امروز مرحله مقدماتی این مسابقات در چهار گزاره میان ۸ تیم دانشجویی شرکت‌کننده برگزار می‌شود که برندگان این مسابقات به مرحله نیمه‌نهایی که فردا (۲۹ بهمن‌ماه) برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

وی تصریح کرد: در این مرحله از مسابقات تیم‌های دانشجویی از ۶ دانشگاه شهید چمران اهواز، کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، آزاد اسلامی واحد اهواز، مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی خوزستان، پردیس فاطمه الزهرا(س) دانشگاه فرهنگیان خوزستان و پیام نور واحد ترکالکی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

در این دور از مسابقات پس از مطرح شدن یک گزاره، دو تیم موافق . مخالف به مناظره در خصوص گزاره مطرح شده می پردازند. به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، در پایان رقابت‌های امروز و با رای داوران تیم شهید تهرانی مقدم از دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با گزاره "تورم در ایران به جای ریشه پولی، ریشه سیاسی و هیجانی دارد"، تیم اقتصادپژوهان از دانشگاه شهیدچمران اهواز با گزاره "حمایت از محیط‌زیست نیاز به بودجه و تشکیلات دارد، نه فرهنگ‌سازی و رسانه."، تیم رَسا به طور مشترک از دانشگاه فرهنگیان و موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی خوزستان با گزاره "فساد اقتصادی و اداری در ایران ریشه ساختاری دارد." و تیم افسران جنگ نرم از مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی خوزستان با گزاره "مشکل مسکن در ایران مشکلی جهانی است و به سیاست‌های دولت باز نمی‌گردد." موفق به کسب بیشترین امتیاز و راه‌یابی به مرحله نیمه‌نهایی شدند. این مسابقات تا دوشنبه، ۳۰ بهمن‌ماه ادامه دارد و تیم برتر به مرحله کشوری که اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود، معرفی خواهد شد.


نظر شما :