معاون پژوهش و فناوری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان :

جهاددانشگاهی نهادی قابل اتکا و مورد اعتماد مردم و دستگاه‌های اجرایی است

معاون پژوهش و فناوری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: جهاد دانشگاهی، امروزه تبدیل به نهادی قابل اتکا و مورد اعتماد مردم و دستگاه‌های اجرایی شده است. وقتی صحبت از جهاد دانشگاهی می‌شود، در واقع از اعتماد صحبت می‌شود.
جهاددانشگاهی نهادی قابل اتکا و مورد اعتماد مردم و دستگاه‌های اجرایی است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان ، دکتر نوید سیاه‌پلو ، ضمن گرامیداشت ۱۶ مرداد سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در مدت زمان فعالیت ۴۴ ساله خود، علاوه بر اینکه توانست در جامعه مقبولیت خوبی پیدا کند، محبوبیت خوبی نیز پیدا کرد و امروزه تبدیل به نهادی قابل اتکا و مورد اعتماد مردم و دستگاه‌های اجرایی شده است؛ وقتی صحبت از جهاد دانشگاهی می‌شود، در واقع از اعتماد صحبت می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش مهارت‌های تخصصی کوتاه مدت فعالیت بسیار گسترده‌ای دارد، عموما از سوی مردم استقبال خوبی می‌شود که نشان از اعتماد مردم است.

عملکرد مثبت در اجرای پروژه‌های تخصصی محولی دستگاه‌ها

معاون پژوهش و فناوری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان ادامه داد: وقتی نامی از جهاد دانشگاهی به میان می‌آید، بسیاری از افراد این نهاد را با خدمات تخصصی و فوق تخصصی پزشکی به ویژه درمان ناباروری می‌شناسند.

سیاه‌پلو با اشاره به بخش آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: با وجود اینکه شیب پذیرش دانشجو در همه مجموعه‌های آموزش عالی نزولی است اما در ۵ سال اخیر نه تنها با کاهش جمعیت دانشجویی روبرو نبودیم بلکه در برخی از سال‌ها افزایش دانشجو داشتیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی، تاکید کرد: مجموعه قابل توجهی از پروژه‌های تخصصی در حوزه‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی و خدمات از سوی ارگان‌های مختلف به جهاد دانشگاهی واگذار شده است که موفقیت آمیز بوده‌اند. نمونه آن تولید مته‌های حفاری توسط جهاد دانشگاهی است که نشان می‌دهد که صنایع نیز به این نهاد اعتماد دارند.

جهاد دانشگاهی، به ارزش بنیادین خود پایبند است

سیاه‌پلو عنوان کرد: جهاد دانشگاهی، از معدود سازمان‌هایی است که به ارزش بنیادین خود کاملا پایبند است به این معنا که تغییر در دولت‌ها و رویکردها، هیچ‌گاه بر برنامه مدون جهاد دانشگاهی تاثیر نداشته است که پرهیز از جریان‌گرایی و پایبندی به مسئولیت‌های اصلی برای توسعه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی می‌تواند از دلایل آن باشد.

معاون پژوهش و فناوری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان افزود: از دیگر ویژگی‌های جهاد دانشگاهی این است که برای خلق ثروت و تدوین دانش فنی برنامه‌های گسترده ارائه کرده است که در این راستا، بر جوانگرایی و جذب افراد متخصص بر اساس اصل شایسته‌سالاری و تخصص تاکید دارد. جهاد دانشگاهی از سال‌های گذشته، سیاست جوانگرایی را در سازمان اعمال کرده است و بر این اساس، سه اصل تخصص، تعهد و شایسته سالاری را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به کلیدی‌ترین فعالیت موسسه آموزش عالی، عنوان کرد: موسسه آموزش عالی برای اولین بار برخی کلان‌مسائل چالشی استان را از طریق آموزش عالی عهده‌دار شده است. استان خوزستان مجموعه‌ای از چالش‌های اقتصادی و فرهنگی دارد و بر این اساس، موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی باید مسائل چالشی را شناسایی کند. با توجه به ظرفیت‌های موجود، این مجموعه آموزشی می‌تواند در  حل چالش‌ها کمک شایانی کند.

تدوین سند تحول آموزش عالی جهاددانشگاهی خوزستان برای اولین‌بار

سیاه‌پلو با اشاره به برنامه موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی، بیان کرد: اکنون، موسسه آموزش عالی به سمت ماموریت‌گرایی هدایت شده و به این منظور، در تابستان امسال برای اولین بار سند تحول آموزش عالی جهاد دانشگاهی، توسط کارگروه تحول آموزش عالی جهاد دانشگاهی تدوین شد. این سند جامع  روند تحول آموزش عالی را تعیین کرده است.

وی با اشاره به افزایش سهم انتشارات دستاوردهای علمی اعضای هیات علمی در مجلات علمی معتبر ملی و بین المللی، تاکید کرد: با توجه به اینکه صنعت ساختمان همواره با مشکلات و چالش‌های متفاوتی روبرو بوده است، سال گذشته، اولین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در رفع موانع صنعت ساخت و ساز کشور برگزار و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. دومین دوره این کنفرانس نیز اسفند ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.


نظر شما :