ریاست سازمان جهاددانشگاهی خوزستان در نمازجمعه امروز اهواز :

انتخاب پروژه فناورانه سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان به عنوان مهمترین پروژه شاخص جهاد دانشگاهی کل کشور در حوزه فنی مهندسی

۱۹ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۱۵ کد : ۷۴۵۲۸ اخبار برگزیده اخبار عمومی سازمان
دکتر حسن محمدی مجد، ریاست سازمان جهاددانشگاهی خوزستان امروز جمعه (۱۹ مردادماه) پیش از خطبه‌های نماز جمعه اهواز با اشاره به سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به دنبال دستور امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی در ۱۶ مرداد ۵۹ تاسیس شد و هدف این نهاد انقلابی، تحقق اهداف انقلاب فرهنگی بود.
انتخاب پروژه فناورانه سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان به عنوان مهمترین پروژه شاخص جهاد دانشگاهی کل کشور در حوزه فنی مهندسی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان ، دکتر حسن محمدی مجد، ریاست سازمان جهاددانشگاهی خوزستان امروز جمعه (19 مردادماه) پیش از خطبه‌های نماز جمعه اهواز با اشاره به سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به دنبال دستور امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی در ۱۶ مرداد ۵۹ تاسیس شد و هدف این نهاد انقلابی، تحقق اهداف انقلاب فرهنگی بود.

وی ادامه داد: اکنون در سراسر کشور ۴۳ واحد سازمانی جهاد دانشگاهی مشغول فعالیت‌های علمی و مجاهدت‌های فرهنگی هستند. یکی از پیشگامان و اولین‌ها، سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان است که به واسطه تلاش‌های فرهنگی و علمی شاهد فعالیت‌های موثری در سازمان هستیم.

رییس جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: در جهاد دانشگاهی خوزستان ۱۶ مرکز آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مختلف در حال فعالیت هستند. ایشان با اشاره به آیه "یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه" در آرم و نشان جهاددانشگاهی، گفت تزکیه و تعلیم یکی از اهداف اساسی سازمان است. به این منظور موسسه آموزش عالی در ۳۰ عنوان رشته تحصیلی و مرکز علمی کاربردی فعالیت های پر افتخاری داشته و تاکنون ۲۷ هزار فارغ التحصیل داشته است. با توجه به اهمیت مهارت آموزی ، دو مرکز آموزش کوتاه مدت جهاد دانشگاهی در حال فعالیت هستند. خروجی این مراکز با توجه به آموزش های هدفمند به بازار کار ملحق می‌شوند و همچنین در سال گذشته، در این مراکز نسبت به آموزش مهارتی سربازان به تعداد دو هزار و ۱۵۰ سرباز اقدام شد.

وی با اشاره به آموزش‌های تخصصی، عنوان کرد: سال گذشته سه هزار و ۲۰۰ مهندس آموزش‌های نظام مهندسی دیدند. همچنین در حوزه پزشکی نیز هزار و ۵۰۰ فراگیر در دوره های تخصصی آموزش دیدند.

محمدی مجد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب درباره جهاد دانشگاهی فرمودند جهاد دانشگاهی مولود مبارک انقلاب اسلامی است، گفت: در حوزه پژوهش، سه گروه برق، مکانیک و شیمی فعال هستند که تاکنون دستاوردهای بسیار بزرگی داشته‌اند. ساخت تجهیزات الکترونیکی پیشرفته، مواد شیمیایی خاص و ساخت تجهیزات مکانیکی از جمله فعالیت های پژوهشکده تکنولوژی تولید است. هفته گذشته یکی از پروژه‌های سطح بالا تحت عنوان «تدوین دانش فنی ۹ نوع مته حفاری»، به عنوان شاخص‌ترین پروژه جهاد دانشگاهی انتخاب شد.

وی افزود: مرکز خدمات تخصصی مهندسی شیمی در حوزه آنالیز شیمی و پایش محیط زیست فعالیت می‌کند. مرکز مهندسی برق در حوزه الکترونیک و مرکز خدمات فنی و مهندسی در حوزه مهندسی و تدوین دانش فنی فعالیت می‌کند. محمدی‌مجد اظهار کرد: در ۲۰ سال گذشته، جهاد دانشگاهی توانست ۸ هزار قلم کالا از کالاهای استراتژی صنعت نفت را بومی سازی کند و این توفیقات به واسطه جهاد علمی همکاران ما در سازمان جهاد دانشگاهی و ارتباط سازنده با متخصصان صنعت نفت خوزستان حاصل شد.

وی ادامه داد: مهمترین حوزه کاری جهاد دانشگاهی، بخش فرهنگی است. در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان فعالیت‌های مهمی در حوزه‌های دانشگاهی انجام می‌شود و از توانمندی موجود در حوزه‌های جامعه‌شناسی و روانشناسی استفاده می‌شود تا اثربخشی خوبی داشته باشد. محمدی مجد افزود: ایسنا، یکی از مهمترین خبرگزاری‌های کشور و زیر مجموعه جهاد دانشگاهی است. در خبرگزاری ایسنا، سعی می‌کنیم که اخبار صادقانه، درست و امیدبخش مخابره کنیم. خبرگزاری ایکنا نیز اولین خبرگزاری قرآنی است. هدف این خبرگزاری ، توسعه مفاهیم قرآنی و الهی و نهج البلاغه و گنج فراموش شده صحیفه سجادیه است. در این مجموعه اهتمام ویژه‌ای به معرفی صحیفه سجادیه شده است.

رییس جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: از دیگر مجموعه‌های خاص، مراکز تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در اهواز است. تمامی تکنولوژی‌های تشخیصی در این مرکز وجود دارد و یکی از مراکز سرآمد درمانی است. در این مراکز سالانه به ۱۱۰ هزار شهروند خوزستانی خدمات‌رسانی می‌شود. سعی می‌شود با کمترین هزینه، بالاترین خدمات درمانی به مردم ارایه شود. همچنین یکی دیگر از مراکز مهم، مرکز پزشکی درمان ناباروری است که موفق شد جشن تولد ۲ هزارمین فرزند را بگیرد. ایشان در پایان تاکید نمودند تمام ظرفیتهای سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در خدمت به مردم است. تمام توفیقات به لطف و فضل الهی و مجاهدت های همکاران مابه دست آمده است و جهادگران جهاد دانشگاهی متعهدند تا با تمام وجود مسیر فتح قله های افتخار را طی کنند.


نظر شما :