معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان عنوان کرد

اشتغال تاکنون ۱۰۰۰ نفر در طرح مشاغل خانگی خوزستان

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۰ کد : ۴۳۳۳۶ آموزشی تجاری سازی و اشتغال
معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به اشتغال تاکنون ۱۰۰۰ نفر در طرح مشاغل خانگی، گفت: هدف این است که افراد دارای مهارت فنی و فاقد دانش بازار، بتوانند در نهایت با اتصال به بازار به درآمدزایی پایدار برسند و محصول یا خدمات خود را به بازار عرضه کنند.
اشتغال تاکنون ۱۰۰۰ نفر در طرح مشاغل خانگی خوزستان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان‏، محمدعلی نیزاری با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود برای راه‌اندازی اشتغال خانگی اظهار کرد: در واقع رسالت اصلی جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی، ورود به حوزه‌هایی است که مشکلات و چالش‌هایی در آن حوزه‌ها در کشور وجود دارد و بیشتر سعی کرده در آن بخش‌ها متمرکز شود و کار انجام دهد.

وی افزود: بر این مبنا حوزه‌های فعالیت جهاد دانشگاهی خوزستان نیز بسیار متنوع و گسترده است؛ در حوزه آموزش با دو دانشگاه شامل مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی، مرکز آموزش عالی علمی کاربردی و مراکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت، در حوزه پزشکی و سلامت با دو مرکز تخصصی خدمات پزشکی و خدمات درمان ناباروری و حوزه‌های صنعتی و پژوهشی دیگر فعالیت می‌کند.

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان جزو معدود مراکز کشور است که تمام خدمات درمان ناباروری را مطابق با آخرین استانداردهای مرکز رویان، از صفر تا ۱۰۰ ارائه می‌کند و علی‌رغم مراجعه بیماران از استان‌های دیگر به این مرکز، هنوز بسیاری از هم‌استانی‌ها از خدمات آن اطلاع ندارند.

وی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی که چندین سال است در این حوزه اقدام کرده، بحث اشتغال و کارآفرینی است که هم از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و هم از مسائل مبتلابه کشور است.

نیزاری گفت: در دوره‌های مختلف اقداماتی در این حوزه انجام شده و اکنون حدود دو سال است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما به جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح واگذار شده است که بتوان با توانمندسازی و آموزش مهارت‌های کسب و کار به افراد برای آن‌ها اشتغالزایی کرد.

وی با اشاره به اینکه مشاغل خانگی بهترین راهکار رفع معضل بیکاری و آسیب‌های اجتماعی هستند، افزود: هدف این است که افراد دارای مهارت فنی و فاقد دانش بازار، بتوانند در نهایت با اتصال به بازار به درآمدزایی پایدار برسند و محصول یا خدمات خود را به بازار عرضه کنند.

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با بیان اینکه با ایجاد اشتغال خانگی نه تنها یک فرد بلکه خانواده او هم می‌تواند توانمند شود و این آموزش به دیگر اعضای خانواده اشاعه یابد، گفت: در این طرح برای خوزستان سهمیه ایجاد اشتغال برای ۲۵۰۰ نفر در نظر گرفته شده است و تاکنون برای حدود ۱۰۰۰ نفر از این تعداد، شغل ایجاد شده است.

وی افزود: اکنون به صورت موردی با شهرستان‌های مختلف اعم از مسجدسلیمان، اندیمشک، آبادان و ... با پیشرانان و متقاضیان ارتباط داریم ولی در نظر داریم طرح را با تمرکز بیشتر بر شهرستان‌ها و مناطق همجوار و مستعد ادامه دهیم و فعالیت‌ها را به صورت نظام‌مند به پیش ببریم و دامنه فعالیت‌ها را گسترش دهیم؛ از این جهت به عنوان اولین منطقه، می‌خواهیم از شهرستان کارون شروع کنیم.

نیزاری با اشاره به مطالعات طرح و استخراج مزیت‌های استانی در حوزه مشاغل خانگی، افزود: بر اساس ظرفیت‌ها و پتانسیل شهرستان کارون در حوزه‌های مختلف صنایع دستی و تولیدات کشاورزی، در نظر داریم روی رشته‌های پوشاک، کپوبافی و حصیربافی در این شهرستان کار کنیم که جزو اولویت‌های مشاغل خانگی استان خوزستان است و بنا داریم با همکاری فرمانداری این ظرفیت‌ها را در شهرستان بیش از پیش فعال کنیم.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده به پیشرانان و متقاضیان در طرح توسعه مشاغل خانگی، تصریح کرد: در حال حاضر تمام تلاش و همت خود را بر آموزش و توانمندسازی متقاضیان و پیشرانان طرح گذاشته‌ایم و از اینکه آموزش‌ها را به روستاها نیز تسری دهیم استقبال می‌کنیم.

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان افزود: اکنون جلسات مشاوره و آموزش به صورت هفتگی برگزار می‌شود و درصدد هستیم اکوسیستم کارآفرینی را برای پیشرانان و متقاضیان راه‌اندازی کنیم که اشتغال پایداری داشته باشیم زیرا اصل بر این است که این اشتغال ثبات داشته باشد و شخص بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه برای اختصاص ظرفیت به شهرستان کارون هیچ محدودیتی نداریم، گفت: تا جایی که ظرفیت‌های شهرستان اجازه دهد و پتانسیل وجود داشته باشد علاقه‌مند به گسترش این طرح و توسعه مشاغل خانگی در شهرستان هستیم؛ شرایط و ضوابط طرح را نیز به صورت مکتوب ارائه می‌دهیم.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی خوزستان مشاغل خانگی


نظر شما :