نشست مجریان طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با معاون سازمان میراث فرهنگی خوزستان

نشست مشترک مجریان طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان خوزستان با معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برگزار شد.
نشست مجریان طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با معاون سازمان میراث فرهنگی خوزستان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، دکتر قدرت‌اله شاکری‌نژاد رئیس مرکز رشد فناوری‌های سلامت سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، در این نشست بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان میراث فرهنگی جهت هرچه بهتر اجرایی‌شدن طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار تأکید کرد.

وی یادآور شد: در این طرح معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری به‌عنوان کارفرما، معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان ناظر و سازمان جهاددانشگاهی به‌عنوان مجری مشارکت دارند.

همچنین در این نشست شکراله قاسمی معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، گفت: حدود ۵۰۰۰ صنعتگر در سطح استان خوزستان داریم که برخی از این افراد محصول خود را در کارگاه‌ها تولید و در نمایشگاه‌ها به فروش می‌رسانند. در این بین افرادی هستند که در خانه فعالیت می‌کنند.

قاسمی افزود: افرادی که از سازمان میراث فرهنگی کارت عضویت دریافت می‌کنند، از سوی این سازمان مورد حمایت قرار می‌گیرند. یکی از این حمایت‌ها غرفه‌هایی است که به‌صورت رایگان در نمایشگاه‌های استانی و کشوری جهت فروش محصولات در اختیارشان قرار داده می‌شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان درخصوص خدمات آموزشی این سازمان نیز عنوان کرد: افراد مبتدی از آموزش‌های عمومی و افراد ماهر از آموزش‌های افزایش کیفیت کالا و بازاریابی بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: کپوبافی، احرامی‌بافی، گلیم‌بافی، عبابافی، حصیربافی و مینا صابئین از محصولات صنایع دستی استان هستند. کپوبافی از هنرهای بی‌رقیب استان خوزستان است که در دنیا بسیار پرطرفدار است. دزفول شهر ملی کپوبافی است که در تلاش هستیم تا آن را به‌عنوان شهر جهانی کپوبافی معرفی کنیم. خصوصیت همه‌پسند بودن، میان‌قیمت بودن و مواد اولیه با بهاء مناسب باعث رونق بازار این هنر در کشور و دنیا شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی برای همکاری جهت شناسایی، آموزش و فروش محصول و همچنین معرفی زنان سرپرست خانوار و پیشران‌ها در این طرح آمادگی دارد.

همچنین سیدرضا علوی در این نشست ضمن بیان اهداف طرح به ایجاد شبکه‌سازی و خروج افراد از حالت کار جزیره‌ای و اتصال به بازار اشاره کرد و افزود: با توجه به موقعیت مرزی استان خوزستان در کشور، امکان اتصال به بازار خاورمیانه وجود دارد.

در پایان این نشست مسئولان دو مجموعه از بازارچه صنایع دستی اهواز واقع در خیابان امام شرقی بازدید کردند.

کلید واژه ها: اشتغال توانمندسازی زنان جهاد دانشگاهی جهاددانشگاهی خوزستان میراث فرهنگی صنایع دستی


نظر شما :