رئیس جهاد دانشگاهی:

برای مدیریت تحریم، به مدیران متخصص نیاز داریم

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه موفقیت‌هایی که در جهاد دانشگاهی به وجود آمده‌اند به دلیل حمایت مدیران خودباور بوده است، گفت: اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید تحریم را مدیریت کنیم و برای این کار، به مدیران متخصص نیاز داریم.
برای مدیریت تحریم، به مدیران متخصص نیاز داریم

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، حمیدرضا طیبی در آیین افتتاحیه پنجاهمین گردهمایی معاونان پژوهشی جهاد دانشگاهی که ۱۸ دی‌ماه به میزبانی اهواز برگزار شد، با تسلیت شهادت سردار سلیمانی و ابراز تاسف از حادثه کرمان، اظهار کرد: اکنون در شرایط خاصی هستیم و باید برای عبور از این شرایط، کاری انجام دهیم. هم غرب و هم شرق منافع خود را در اولویت قرار داده‌اند و برای رسیدن به آن از هیچ جنایتی رویگردان نیستند. غرب ۴۰ سال است که مشکلات عدیده‌ای برای ما به وجود آورده و شرق منفعت‌طلب نیز پشت ما را خالی کرده است. بنابراین چاره‌ای جز قوی شدن و حفظ اقتدار خود نداریم.

وی با بیان اینکه باید هم اقتدار دفاعی و هم اقتدار اقتصادی داشته باشیم، افزود: اقتدار دفاعی برای این است که دشمن حتی در ذهن خود تصور نکند که می‌تواند به ما آسیب وارد کند و اقتدار اقتصادی نیز باید دانش‌بنیان باشد و برای مردم اشتغال، رفاه و امنیت روانی را به همراه داشته باشد. اقتدار اقتصادی و دفاعی باید علمی، دانش‌بنیان و فناورانه باشند. توان علمی در کشور در وضعیت خوبی قرار دارد، در حوزه فناورانه نیز نشان داده‌ایم که توان انجام آن را داریم و مشکل تولید فناوری وجود ندارد.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: یکی از پیچیده‌ترین فناوری‌ها یعنی ساخت مته‌های حفاری صنعت نفت، هم‌اکنون در جهاد دانشگاهی به مرحله تولید رسیده است که یکی از های‌تک‌ترین تکنولوژی‌ها است.

طیبی تاکید کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، باید هم انقلابی بمانیم و هم پیشرفت کنیم. انقلابی بودن و پیشرفت کردن، الزامات و تبعات خود را دارد و تحریم، از تبعات آن است. اگر بخواهیم به پیشرفت پایدار برسیم و صاحب فناوری شویم، نیاز به مواد اولیه و تجهیزات پیشرفته داریم و منطقی نیست که بگوییم همزمان هم تولید فناوری می‌کنیم و هم کلیه قطعات و مواد اولیه را خودمان تولید کنیم، بنابراین باید با سایر کشورها نیز در ارتباط باشیم.

وی با بیان اینکه منطق این است که بزرگان و نخبگان سیاسی، اجتماعی و علمی با دیدگاه‌های مختلف درباره اینکه می‌خواهیم انقلابی بمانیم و پیشرفت کنیم، علمی بحث کنند و برنامه‌ریزی جامع بلندمدت داشته باشند، گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، تحریم ادامه دارد و باید به دنبال توسعه و استقلال کشور باشیم. اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید تحریم را مدیرت کنیم و برای این کار به مدیران متخصص نیاز داریم.

طیبی با بیان اینکه موفقیت‌هایی که در جهاد دانشگاهی به وجود آمده‌اند به دلیل حمایت مدیران خودباور بوده است، گفت: در جهاد دانشگاهی می‌توانیم با دو برنامه پنج ساله، به تمام آرزوها و آمال خود برسیم به این شرط که برنامه‌ریزی کنیم، خودباوری داشته باشیم و کار را به متخصص بسپاریم.


نظر شما :