همکاری‌های جهاد دانشگاهی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان توسعه می‌یابد

۰۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۲۸ کد : ۹۹۱۰ اخبار عمومی سازمان
توسعه همکاری‌های مشترک جهاد دانشگاهی خوزستان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان در دیدار روسای دو مجموعه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، سیدعلیرضا علوی رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در دیدار مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان که امروز (شنبه، 5 مردادماه) انجام شد، با اشاره به توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مختلف، گفت: نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی از بدو تاسیس تاکنون در تلاش بوده تا با تکیه بر توانمندی‌های داخلی کشور، گام‌های موثری در زمینه استقلال کشور بردارد. در استان خوزستان نیز تلاش بر این است که با تولید محصولات داخلی و همچنین تدوین دانش فنی در زمینه‌های مختلف، چهره خوب و مثبتی از استان به نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه پژوهشی و صنعتی، تصریح کرد: در بخش پژوهشی، تلاش پژوهشگران جهاد دانشگاهی در بیش از یک دهه فعالیت به ثمر نشست و پس از بومی‌‌سازی دانش فنی ساخت مته‌های حفاری، در نهایت خط تولید این محصول استراتژیک صنعت نفت توسط معاون اول رییس جمهور به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون در حال تولید است.

علوی ادامه داد: در بخش‌های آموزش، فرهنگی و تجاری‌سازی فناوری نیز توانمندی‌های بسیاری در مجموعه جهاد دانشگاهی خوزستان وجود دارد که می‌توان از آنها در راستای توانمندسازی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان و همچنین حمایت از آنها استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، مهندس اخلاق محمدیان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان نیز در این دیدار اظهار کرد: با وجود تلاش‌های بسیاری که در زمینه توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت انجام شده است، همچنان باید گفت که این ارتباط به خوبی برقرار نشده است و دانشگاه‌ها به دنبال یافتن نیازهای بازار صنعت و پیشنهاد راه‌حل علمی برای حل آن نیازها و مشکلات نیستند. در این زمینه جهاد دانشگاهی می‌تواند کمک کند و به عنوان واسط میان صنعت و دانشگاه ورود کند.

وی افزود: مشکل اساسی که در حال حاضر واحدهای صنعتی با آن مواجه هستند این است که پس از تولید محصول، در بخش معرفی و فروش محصول با مشکل مواجه هستند. در این زمینه جهاد دانشگاهی با دارا بودن ظرفیت‌های بسیار خوب در بخش اطلاع‌رسانی می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد.

محمدیان تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از محصولات که در استان نیز کاربرد بسیاری دارند، در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان تولید می‌شوند، این در حالی است که بسیاری از مدیران و خریداران از این محصولات اطلاع ندارند و به همین دلیل خریدها را از خارج استان انجام می‌دهند و در این زمینه به کمک جهاد دانشگاهی نیاز است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان ادامه داد: توسعه همکاری‌های مشترک با جهاد دانشگاهی در زمینه برگزاری رویدادهای دانش‌محور و استارتاپ‌های کارآفرینی نیز در دستور کار است.


نظر شما :