پیام استاندار خوزستان به مناسبت روز ملی بسیج اساتید
بسم الله الرحمن الرحیم
سی و یکم خرداد، روزی است که عطر علم و غیرت ایمانی در هم میآمیزد و نام «بسیج اساتید» را بر تارک دانش و تعهد انقلابی مینشاند. این روز، یادآور قامتهای استوار مردانی است که در سنگر دانشگاه، نه فقط کتاب که حماسه ورق زدند و واژههای «نمیتوان» را با خون دل از دایرهی واژگان ایرانی حذف کردند.
این روز ارزشمند را به همهی استادان بسیجی استان همیشهسرافراز خوزستان تبریک میگویم و بر خود واجب میدانم که در این فرصت، یاد سه چهرهی ماندگار این راه پرافتخار را گرامی بدارم:
شهید دکتر مصطفی چمران، که با جامعیت علم و عمل، از آزمایشگاه تا میدان نبرد، از تدریس مکانیک تا فرماندهی دفاع مقدس، معیار تمامنشدنی استاد مجاهد بود؛ معیاری که در آن، عقل، عشق و شهادت یکجا معنا میشوند.
شهید دکتر احمدرضا تهرانچی، آن استاد بزرگوار دانشگاه شهید بهشتی که با وجود تسلط بر علوم نوین، در سادهترین خیمههای جبهههای حق، علم را با عبادت پیوند زد و نشان داد که جایگاه استاد بسیجی، نه در برج عاج دانشگاه، که در اوج میدان خدمت است.
شهید دکتر محسن فخریزاده، آن دانشمند بیادعا و تراز اول عرصهی هستهای که با نبوغ خویش، مرزهای تحریم را در هم شکست و ثابت کرد که «ما میتوانیم» نه یک شعار، که یک استراتژی علمی است که با خون شهیدان امضا شده است.
این سه شهید عزیز، هر یک به گونهای، چراغهای فروزانی هستند که مسیر «تحول علمی همراه با بصیرت» را برای نسل امروز استادان و دانشجویان روشن کردهاند. امروز که خوزستان در مسیر توسعهی علمی و صنعتی گام برمیدارد، درس بزرگ این شهدا، «دانایی متعهدانه» است؛ علمی که نه غربزده باشد و نه عقبمانده، بلکه درخشان، پیشرو و در خدمتِ مردم.
برای همهی اساتید بسیجی استان، عزت روزافزون، توفیق خدمت خالصانه و سربلندی در مسیر ولایت را از درگاه خداوند متعال خواستارم.
سید محمدرضا موالیزاده
استاندار خوزستان


نظر شما :